רק 14% מחברות הביטוח מודדות את ההשפעה הכוללת של יוזמות הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) שהן מיישמות. כך עולה מדו"ח הסוקר טכנולוגיות בענף הביטוח שפרסמה חברת Concentrix Corporation (NASDAQ: CNXC), מובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה והשירותים, המפעילה שלוחה בישראל.
סקר Insurance Technology Outlook 2025 קובע שעל מבטחים לפעול בנחישות כדי לאמץ AI, אוטומציה ושותפויות אסטרטגיות, ובו בזמן להבטיח חוויות לקוח בעלות רמה גבוהה ביותר של התאמה אישית. על פי הסקר, יישום המלצות אלה הוא קריטי ליכולת לנווט בסביבה המאופיינת בשינוי מואץ בהתנהגויות הצרכנים, באי יציבות כלכלית ובתחרות מצד סטארט אפים מענף האינשורטק. קונסנטריקס קוראת לחברות הביטוח להנהיג תהליכים שקופים שיסייעו לרכוש את אמון הצרכנים ולציית לרגולציות.
הדו"ח מבוסס על סקר גלובלי בו רואיינו 201 מנהלים בתחום הביטוח מ-17 מדינות: ארה"ב, יפן, הודו, סינגפור, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד, אירלנד, טורקיה, ברזיל, קולומביה, מקסיקו, אוסטרליה וניו זילנד. בדו"ח נסקרו הן חברות B2B והן חברות B2C, עם הכנסות שנעות בין 100 מיליון דולר ליותר מ-5 מיליארד דולר.
הסקר מצביע על קונצנזוס בקרב מובילי הענף על פיו שיטות העבודה המסורתיות אינן מספיקות. 60% מהנסקרים מדווחים על שיבוש משמעותי בענף שנדחף על ידי תחרות מצד חברות אינשורטק, עליות מחירים והשפעות של שינויי האקלים. בו בזמן, 80% מהמנהלים רואים בטרנספורמציה הדיגיטלית עניין של הישרדות ומתעדפים חוויית לקוח משופרת, שימוש משופר בנתונים והתייעלות המבוססת על בינה מלאכותית.