מבצעי "יום שוק" יכולים להיות משתלמים - אם תעשו את הדבר הבא

בישראל הצרכנים התרגלו לחפש את המבצעים השווים, ורבים לא מודעים לכך שהפרסום והמציאות לא תמיד חופפים. הרשתות אימצו את אסטרטגית "שני שוק", "שלישי שוק" ואחרים שמאפשרת להן להוזיל מחירים בימים מסוימים בלבד

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
דוכן פירות וירקות
דוכן פירות וירקות | צילום: אדיר סולטן פלאש 90
2
גלריה

מחלקות הירקות והפירות הטריים הן מהאזורים המבוקשים ביותר ברשתות השיווק, במיוחד כשמדובר בהנחות ובמבצעי "יום שוק" שהפכו לנפוצים כמעט בכל הרשתות. הציבור הישראלי התרגל לחפש את המבצעים השווים, אך רבים לא מודעים לכך שהפרסום והמציאות לא תמיד חופפים.

מבצעי "יום שוק" – מתי באמת המחירים נמוכים?

רשתות השיווק אימצו אסטרטגיה שמאפשרת להן להוזיל מחירים בימים מסוימים בלבד, בדרך כלל תחת השמות "שני שוק", "שלישי שוק" ואחרים. המטרה היא למשוך קונים לחנות בימים פחות עמוסים וליצור תחושה של חיסכון. אך מה קורה בימים האחרים של השבוע? המחירים חוזרים לרמתם הרגילה, ולעיתים אף עולים. הבעיה היא שהצרכנים לא תמיד שמים לב לתוקף המבצע. הם רואים פרסום למבצע אטרקטיבי על עגבניות, מלפפונים או פלפלים, ומגיעים לחנות מתוך ציפייה למחירים מוזלים – אך מגלים שהמבצע הסתיים או שהתנאים משתנים בהתאם לאותיות הקטנות.

אותיות קטנות והגבלות: איך זה עובד בפועל?

ירקות ברשתות השיווק
ירקות ברשתות השיווק | צילום: מעריב אונליין

הצרכן הישראלי נמשך לפרסום – אך מה באמת כדאי לעשות?

אין ספק שהפרסום עובד: כשאנחנו רואים עגבניות ב-1.90 ₪ לק"ג, אנחנו נמשכים מיד אל החנות. אך האם אנחנו באמת חוסכים? לפעמים המבצע מסתיים, לפעמים הוא מותנה בהוצאה גבוהה יותר, ולעיתים פשוט נגמר המלאי לפני שהספקנו להגיע.

כדי לצאת קונים חכמים, כדאי לעקוב אחרי המחירים האמיתיים ולא רק אחרי הפרסומים. מומלץ לבדוק: מהם ימי המבצע האמיתיים בכל רשת? לא להסתמך רק על הפרסום, אלא לקרוא את הפרטים.  מהו מחיר הירקות בימים רגילים? כך תדעו אם המבצע באמת משתלם.  מהן ההגבלות? האם מדובר במחיר מוגבל לכמות קטנה? האם יש מינימום רכישה?

שורה תחתונה: הפרסום מושך – אבל הערנות שלכם חשובה יותר

תגיות:
פירות
/
ירקות
/
מחירים
/
שוק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף