אגד הביסה את המתחרות מישראל ומחו"ל: זה מכרז הענק בו זכתה

מתוך 6 חברות אשר התמודדו על הפעלת הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, אחת יצאה עם ידה על העליונה. אגד החזקות בע"מ ניצחה במרוץ את אלקטרה, נתיב אקספרס וסופרבוס בנוסף לחברות מחו"ל

משה כהן צילום: מעריב אונליין
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ברחבי יפו. צילום: אבשלום ששוני | צילום:

אגד, המחזיקה ב-51% ממניות תבל שמפעילה את הקו האדום, תפעיל את קווי הרק"ל הירוק והסגול במטרופולין תל אביב, למשך 10 שנים עם אופציה להארכה של עד 10 שנים נוספות. חברת אגד החזקות  שזכתה במכרז ההפעלה תהיה אחראית גם על תפעול הרכבות, מרכזי שירות לציבור, 4 תחנות תת קרקעיות שישרתו את הקו הירוק, מרכזי השליטה והבקרה, ועוד.

מדובר במכרז התח"צ הגדול והמורכב ביותר שנעשה בישראל ומעיד על אמון השוק המקומי והבינלאומי בתחבורה הישראלית ובחברת נת"ע שניהלה את המכרז ביחד עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. הצלחתו של המכרז מהווה אבן דרך משמעותית בהפעלת רשת הרכבות במטרופולין ת"א,  רשת אשר כוללת את הקו האדום שהחל בנסיעה מסחרית באוגוסט 2023, ובהמשך את הקווים הירוק והסגול.

כריית המנהרה המערבית של הקו הירוק, הרכבת הקלה
כריית המנהרה המערבית של הקו הירוק, הרכבת הקלה | צילום: דוברות נת''ע

בפרויקט מופעלות 3 מכונות כרייה מהמתקדמות בעולם, שאורך כל אחת מהן כ-100 מטרים ומשקלה כ-900 טון. במקביל להתקדמות הכרייה, מוקמות התחנות התת-קרקעיות ארלוזורוב מערב, רבין, קפלן וקרליבך, המשותפת לקו האדום. עם השלמתו, הקו הירוק יסיע 275 אלף נוסעים ביום, בתדירות של כל 4 דקות.

הדמיה הקו הסגול בתל אביב
הדמיה הקו הסגול בתל אביב | צילום: יחצ
תגיות:
מירי רגב
/
הקו הירוק
/
הרכבת הקלה
/
הקו הסגול
/
אגד תעבורה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף