מיקי רביב, מנכ"ל כאף ישראל, חברת בת של ענקית הרכבות הספרדית, דיבר בוועידה הכלכלית 2025 של מעריב ו-וואלה, שנערכה במלון קרלטון בת"א והתייחס לסוגיית הרכבות הקלות: "אנחנו בונים את הרכבות הקלות בירושלים (הארכת הקו האדום) ות"א, עם הקו הסגול", אמר רביב והוסיף כי "צריך להסתכל על כל כרך בישראל שבו אפשר לצמצם את השימוש ברכב פרטי ולהעביר נהגים להעדיף תחבורה ציבורית על פני רכבם הפרטי. יש פתרונות חדשים בתעשייה שחשוב שייושמו בערים בארץ".
במהלך השיחה עלתה סוגיית הרכבות האוטומטיות ללא נהג: "זה סוג של מעלית שבת", אמר רביב. "הפעלת תחבורה כזאת למעשה תגרום לפחות אנשים לחלל שבת עם הנהיגה ברכביהם. תהליך הקמת פרויקט בארץ אורך לפחות עשר שנים ובשל חשיבותו הוא מתקדם גם כשהממשלות התחלפו. כיצרני רכבות, חשוב לנו להציע פתרונות, רכבות ללא נהג למשל, שכאמור תוכלנה לסייע אם יוחלט על תחבורה ציבורית בשבת. קווי מטרו כאלה פועלים כבר היום ברחבי העולם. מה שחשוב זה לא להשקיע היום בטכנולוגיה של האתמול. צריך כבר עכשיו להכין את התשתיות המתאימות לתחבורה ציבורית מודרנית וחדשנית".
רביב התייחס בדבריו לקו הסגול בת"א, שאמור לחבר אזורים רבים במרכז: "זה קו פנטסטי. הוא יחבר כל כך הרבה אזורים חשובים, מיהוד ועד אור יהודה, עד אזור הבקו"ם ובית החולים שיבא ותחנת סבידור. נכון שזה קשה ויש הרבה עבודות וחפירות, אבל ההקלה תגיע אחר כך. אנו בשלב מאוד מתקדם, מי שמסתובב ברחובות ת"א כבר רואה את העבודות, שאמורות להסתיים ב-2028. יישמנו המון לקחים מפרויקטים קודמים ואני מאמין שנעמוד ביעד".
בהתייחסו לחזון באזור כולו, הסביר רביב: "דמיינו קו רכבת שמקשר את הרשת המפרצית, סעודיה, ירדן וישראל, כמענה לאתגר הימי שהחות'ים מציבים בפנינו, ומדי פעם אתגרים טכניים בתעלת סואץ. גשר יבשתי כזה יהווה שינוי מסיבי. בכהונתו הקודמת, יוזמת הסכמי אברהם של הנשיא טראמפ 'הוציאה מהארון' את מערכות היחסים בין ישראל והמפרציות כמנוף לקידום הצמיחה האזורית. אם נצלח להכניס את סעודיה ועומאן לתמונה, זה יעניק להם ולנו פוטנציאל צמיחה ופיתוח עצום".