הדיל הושלם: לאחר רווחי השיא בחסות המלחמה - אל-על תשוב לחלק דיבידנדים

לאחר שהקטינה את השתתפות המדינה בעלות אבטחת מטוסיה, הודיעה אל-על שהוסרה מגבלת חלוקת הדיבידנדים שהוטלה עליה עם קבלת הסיוע הכלכלי הנרחב במשבר הקורונה. ב-2024 החברה גרפה רווחי שיא בסך 545 מיליון ש"ח

ליעם אדיב צילום: ללא
מטוס אל על
מטוס אל על | צילום: אבשלום ששוני

הסיוע הכלכלי שביקשה אל על ניתן לאחר שטענה כי היא “מובילה לאומית" ושאסור למדינה לתת לה לקרוס. התוצאה: הממשלה הכירה ב"חשיבותה של אל-על כגורם אסטרטגי" והחלה לדון בדרישתה לקבל הלוואה של 400 מיליון דולר.

עם זאת, אל על לא תוכל לחלק דיבידנדים על רווחי השיא שגרפה בשנים 2023 ו-2024. בשנים אלה, עקב המלחמה שהביאה לעזיבת חברות התעופה הזרות - הייתה שליטתה של אל על בשמיים ובטיסות לארה"ב כמעט מוחלטת. בשנת 2024 לבדה, רשמה החברה רווחים של 545 מיליון דולר.

לפי הודעת החברה, על הרווחים שתגרוף אל על בשנה הקרובה (2025), היא תוכל לחלק עד 30% מהרווח ובשנים 2026 עד 2028 היא תוכל לחלק עד 40% מהרווחים. לאחר מכן, לא תחול עליה עוד מגבלת חלוקת דיבידנדים.

עוד מציינים בחברה כי "נכון להיום לא התקבלה עדיין החלטה בנוגע לחלוקת דיבידנד בגין רווחי שנת 2025". באל על מנסים כבר זמן רב לבטל את מגבלת החלוקה שהטילה עליה המדינה. רק בחודש שעבר, הודיעה שתגדיל את חלקה בהוצאות אבטחת מטוסים, המדינה תקטין את השתתפותה, וכך יתאפשר לחברה לקבל חזרה את היכולת לחלק דיבידנד מוקדם יותר. המדינה, נזכיר, משלמת כ-97% מהוצאות האבטחה של אל על.

בהסכם המקורי שנחתם בזמן משבר הקורונה, צוין כי אל על לא הייתה אמורה לחלק כל דיבידנד עד סוף 2025, ולאחר מכן הייתה יכולה לחלק עד 30% מהרווחים עד סוף שנת 2028.

תגיות:
אל על
/
משבר הקורונה
/
מלחמת חרבות ברזל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף