קבוצת התקשורת פרטנר פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2025, ומציגה שיפור בכמה מהפרמטרים המרכזיים. הרווח הנקי של החברה עלה ב-16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-64 מיליון שקל. הרווח התפעולי גדל ב-9% ל-94 מיליון שקל, והתזרים החופשי הסתכם ב-104 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי ברבעון המקביל.
על פי החברה, השירות פרטנר TV צפוי לעבור בחודשים הקרובים שדרוג משמעותי – כולל אפליקציה חדשה והרחבה ניכרת של היצע התכנים.
מנכ"ל הקבוצה, אבי גבאי, מסר כי הדוחות משקפים את מימוש תוכניות ההנהלה לשיפור כלל תחומי הפעילות. לדבריו, לאחר שנפרסה תשתית סלולרית מתקדמת ורשת סיבים רחבה, המיקוד עובר עתה לשירות הטלוויזיה, שצפוי להציע חוויית משתמש משופרת במודל כלכלי בריא.
סמנכ"לית הכספים, מירי תקוטיאל, ציינה כי השיפור ברווחיות ובשולי הרווח, יחד עם צמיחה במגזר הנייח וירידה בצרכי ההשקעות, הביאו לעלייה ניכרת בתזרים החופשי – שעמד כאמור על 104 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות הכספיות
הכנסות החברה, בניכוי דמי קישור גומלין (קש"ג), הסתכמו ב-771 מיליון שקל – עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות הכוללות עמדו על 810 מיליון שקל – ירידה של כ-4% שנובעת בעיקר מהפחתת תעריפי הקש"ג בעקבות רפורמה שהחלה ביוני 2023.
הכנסות החברה משירותים, בנטרול דמי קש"ג, הסתכמו ב-630 מיליון שקל – עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות הכוללות משירותים, כולל דמי קש"ג, הסתכמו ב-670 מיליון שקל – ירידה של 2%.
הכנסות ממכירת ציוד ירדו ב-12% והסתכמו ב-140 מיליון שקל, לעומת 159 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024.
EBITDA מתואם עמד על 286 מיליון שקל – עלייה של 2% ביחס לרבעון המקביל. החוב הפיננסי נטו ירד ל-394 מיליון שקל, לעומת 542 מיליון שקל לפני שנה. חברת הדירוג מעלות אשררה במאי 2025 דירוג ilAA- עם אופק יציב לחברה ולסדרות האג"ח שלה.
מגמות תפעוליות עיקריות
בסוף הרבעון הראשון עמד מספר מנויי הסלולר של פרטנר על כ-2.632 מיליון, מתוכם כ-94% במסלולי פוסט-פייד. החברה רשמה גידול של כ-1,000 מנויים ביחס לרבעון הקודם. מספר מנויי דור 5 משלמים עמד על כ-638 אלף, והחברה ממשיכה לשדרג לקוחות לרשת Private 5G.
הכנסה חודשית ממוצעת למנויי סלולר (ARPU), בניכוי דמי קש"ג, הסתכמה ב-42 שקל – עלייה של שקל לעומת התקופה המקבילה. שיעור הנטישה עמד על 4.9% – ירידה קלה ביחס לרבעון המקביל.
מצבת מנויי הסיבים האופטיים עמדה על 446 אלף, עלייה של 11 אלף מנויים לעומת הרבעון הקודם. פרטנר מציינת כי היא הספקית היחידה בישראל שמסוגלת להציע שירות סיבים בכלל משקי הבית שבהם קיימת תשתית סיבים – בזכות תשתית עצמאית והסכמים עם חברות תשתית נוספות.
כמות מנויי האינטרנט הכוללת (סיבים ונחושת) הסתכמה ב-480 אלף, עלייה של 6,000 לקוחות. כ-93% מהם מחוברים לסיבים אופטיים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט (ARPU) עמדה על 92 שקל – גידול של שקל לעומת רבעון קודם.
לעומת זאת, תחום הטלוויזיה רשם ירידה במספר המנויים – 200 אלף מנויים בסך הכול, ירידה של 3,000 בהשוואה לרבעון קודם. החברה צפויה להציג שדרוג שירותי משמעותי בתחום זה במהלך הרבעונים הקרובים.