הממונה על הגנת הצרכן: "נתמוך בתביעות נגד חברות התעופה"

אלפי ישראלים עוד תקועים בחו"ל, ובחברות התעופה מתנהלים בצורה תמוהה שלא פועלת לטובת הנוסעים; קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, שוחח ב-103FM על הפעולה של הרשות לטובת מי שנשאר מאחור

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
כאוס בדלפקי אל על באתונה
כאוס בדלפקי אל על באתונה | צילום: מיטל שרעבי

זריהן הוסיף: "האזרח יכול לתבוע את החברה - והתביעה בפועל היא אזרחית. לצערי, הרשות לא יכולה לפעול באופן ישיר כנגד חברות התעופה, ואנחנו בהחלט גם נתמוך וגם נעודד סוג כזה של פניות לחברות התעופה, כי אנחנו סבורים, כמו שאמר מנכ"ל משרד התחבורה קודם, שהחוק הזה לפחות צריך להתקיים, במיוחד בעיתות כאלה".

הוא הסביר שהחברות לא בהכרח לא רוצות לתת לנוסעים כרטיס חלופי: "התחילה איזושהי תופעה שבה עדיף לחברות לפעול כך, מסיבות רבות, בעיקר כיוון שהן לא ידעו מתי אמורות להיות הטיסות חזרה, וכמובן מטעמים כלכליים של כוחות השוק. כוחות השוק מייצרים ביקוש והיצע חריגים - וזה יוצר ביקושים זולים מאוד ויחס להיצע נמוך מאוד, מה שמעלה את המחירים באופן בלתי סביר, אבל אנחנו לא גוף שיכול להתערב ברמת המחירים".

הוא סיכם: "עשינו ואנחנו עושים כמיטב יכולתנו להסב את תשומת ליבן, גם של החברות לצורך בקיום הוראות החוק, או לחובה בקיום הוראות החוק ולצרכנים להכיר בזכויות שלהם".

תגיות:
נתב"ג
/
אל על
/
ישראייר
/
קובי זריהן
/
ארקיע
/
103FM
/
ביטול טיסות
/
הרשות להגנת הצרכן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף