בכיר בענף התעופה הישראלי מזהיר: "אנחנו בדרך לקריסה"

מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ': "הנזק לענף בעקבות המלחמה נאמד בעשרות מיליוני דולרים - והמדינה אדישה". עוד אמר: "אנו זקוקים למענקים כדי לשרוד"

יהודה שרוני צילום: ראובן קסטרו
מטוס של ארקיע. הטיסות ליוון תוגברו משמעותית
מטוס של ארקיע. הטיסות ליוון תוגברו משמעותית | צילום: יח"צ ארקיע
2
גלריה

לדבריו, "ברגע אחד סדרי עדיפויות השתנו. 150 אלף ישראלים גילו כי הם תקועים בחו"ל, באוויר, או בדרכם לנחיתה. בהוראת גורמי הביטחון, פתחנו מיד במבצע לוגיסטי יקר ומורכב, שכלל הוצאת כלל צי המטוסים ליעדים סמוכים על מנת להגן על חיי אדם, לשמור על נכס אסטרטגי של ישראל.

עוז ברלוביץ'
עוז ברלוביץ' | צילום: שי יחזקאל

"היינו הראשונים לקום ולהגיב. מטוסינו יצאו ריקים מישראל, והצוותים הועברו ליעדים בטוחים בחו"ל, ושם לנו ימים שלמים בעלויות עתק הנאמדות במיליוני דולרים. עשינו זאת מתוך ציונות, מחויבות לאומית עמוקה, ומתוך הבנה ברורה שבלי חברות תעופה ישראליות המדינה מנותקת מהעולם".

ברלוביץ' הבהיר: "איננו מבקשים רק סיוע. אנחנו מבקשים הכרה. הכרה בחשיבות האסטרטגית של קיומנו. הכרה בכך שללא תעופה ישראלית, ישראל מנותקת. הכרה בכך שחברה שלא טסה לא שורדת, ואת זה אנחנו לא מקבלים. אם המדינה לא תספק מענקי קיום מיידיים, לא נוכל לעמוד באתגרי התקופה.

"הנזקים נאמדים בעשרות מיליוני דולרים והסכנה מוחשית: קריסה כלכלית של חברת תעופה ישראלית אבל המדינה אדישה. ברגעי המבחן וברגע האמת, מלבד חברות בודדות, מרבית החברות הבינלאומיות, ובהן החברות האמריקאיות, נטשו את ישראל. היחידות שנותרו לשמש כעורק התחבורה והחמצן של ישראל היו החברות הישראליות".

מנכ"ל ארקיע הוסיף: "אחרי הפסקת האש התמודדנו עם ציבור מודאג, עם אזרחים תקועים, עם עשרות אלפי פניות, עם שאילתות ותקשורת, כאשר גם אנחנו פועלים תחת ערפל הקרב. כל זה התרחש בלי שהמדינה תספק עד היום שיפוי או סיוע לענף. הגיעה השעה שישראל תיתן את חלקה. אבל המדינה מסרבת לקבל החלטה בנושא, מה שעלול להוביל לדיונים אינסופיים בבתי המשפט, יפגע בציבור, יביא לקריסת חברות, ויגרור תוצאה בלתי הפיכה. אין לנו רזרבות לשרוד תהליכים בירוקרטיים ממושכים. אנו זקוקים להחלטות מהירות בדמות מענקים ותקציבים כדי לשרוד את השנה".

תגיות:
תעופה
/
אל על
/
משרד התחבורה
/
פיצויים
/
ארקיע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף