העיתון השוויצרי הוסיף כי "הבעיות הטכניות עם רחפני המעקב הן ככל הנראה כה חמורות עד כי יש ללוות אותם במסוק או בכלי טיס אחר כדי למנוע התנגשויות". הבעיה עם רחפני המעקב קשורה למערכת בשם "זיהוי וחמקנות", אשר, על פי ועדת הכספים של האסיפה הפדרלית (הגוף המחוקק של שוויץ), "נושאת סיכונים משמעותיים מבחינת היתכנות טכנית, רישוי ועלויות".
נאמר לשוויץ כי ששת כלי הטיס המאוישים מרחוק לצורכי מעקב וסיור שהוזמנו, "יוכלו לעמוד בדרישות שהגדיר היצרן הישראלי לכל המוקדם רק משנת 2029. בין היתר, דרשו השוויצרים שהרחפנים יוכלו לנחות באופן עצמאי גם ללא GPS".
ביטול העסקה יעלה לשוויצרים ביוקר מכיוון ש-300 מיליון הפרנק שהושקעו בפרויקט "ירדו לטמיון". "בנוסף, משרד ההגנה אינו שולל תביעה נגדית מול אלביט".