נתוני האשראי חושפים: על מה הישראלים אוהבים לבזבז את הכסף שלהם?

השימוש בארנקים דיגיטליים בישראל ממשיך לגדול בקצב מהיר, כאשר במהלך המחצית הראשונה של 2025 נרשמה עלייה של כ־42% בהוצאות לעומת השנה שעברה – בעיקר בענפי המזון, אך גם בתחומים נוספים כמו הלבשה ואלקטרוניקה

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
כרטיס אשראי
כרטיס אשראי | צילום: אינגאימג'
2
גלריה

חברת שבא (שירותי בנק אוטומטיים) המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל פירסמה היום נתונים על המחצית הראשונה של 2025, והצביעה על גידול של 41.9% בהוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת החציון הראשון של שנת 2024. או, אם לתרגם את זה לעברית מדוברת – אנחנו משלמים יותר בפלאפון ופחות בכרטיס אשראי פיזי.

אז איפה אנחנו אוהבים לשלם עם הארנק הדיגיטלי? על פי שבא ענפי המזון השונים היוו במהלך החציון הראשון של 2025 52.7% מסך ההוצאות בארנקים דיגיטליים, וקצת פחות מזה בכרטיסי האשראי, כאשר היקף הרכישות ברשתות המזון הגיעו לסכום כולל של 122.672 מיליארד ש"ח במהלך ינואר עד יוני 2025 - מתוך סך ההוצאות הכולל של 270.308 מיליארד ש"ח.

רשתות של מזון מהיר
רשתות של מזון מהיר | צילום: רון מיברג

ענפי ההלבשה וההנעלה מהווים 10.1% מסך ההוצאות בארנקים דיגיטליים, ענף החשמל והאלקטרוניקה מהווה 6.5% מסך ההוצאות בארנקים הדיגיטליים עם סך הוצאות של 2.777 מיליארד ש"ח.

"מדובר בעלייה גבוהה בהיקף ההוצאות, למרות שהעלייה בהוצאות בעסקאות פיזיות היתה מינורית מאוד" מסבירה סמנכ״לית הפיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשבא טלי הולנברג, ומציינת שעסקאות פיזיות עדיין מובילות על הארנקים הדיגיטליים בכמעט פי שלוש, אך הפער הזה הולך ומצטמצם עם כל שנה שעוברת.

"ההוצאות והשימוש של הציבור הישראלי בארנקים דיגטליים נמצאים בצמיחה מואצת, ואנחנו רואים גידול בהיקפי ההוצאות בארנקים דיגיטליים ברמה היומית וכן מעבר להוצאות באמצעותם בענפי צריכה נוספים במשק כמו הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה, פארמה ועוד".

תגיות:
קניות
/
אשראי
/
צרכנות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף