היחלשות הדולר לעומת השקל באחוז אחד בערך, וירידה של 4.5% במחירי הנפט במהלך חודש יולי, יגרמו לירידה חדה של 9־10 אגורות במחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן ב־1 באוגוסט (סוף השבוע הנוכחי).
מדובר בירידה החדה ביותר של מחירי הבנזין בחודשים האחרונים, והם צפויים למתן את העלייה במדד. המחיר הסופי ייקבע לפי מחירי הדולר ונתוני המסחר בדלק היום ומחר.
ליטר בנזין יעלה על פי ההערכות כ־7.05 שקלים (תדלוק בשירות עצמי) ויהיה קרוב למחיר הנמוך ביותר שהיה בינואר 2023 (פחות מ־7 שקלים לליטר). באילת הוא יימכר ללא מע"מ בשיעור של 18%.
בתחילת 2025 עמד מחירו של ליטר בנזין על 7.2 שקלים לליטר. המיסים (בלו ומע"מ) על ליטר בנזין הם עדיין 65% ממחירו. מדובר באחד משיעורי המס הגבוהים בעולם המערבי.
בעלי המכוניות הפכו לפרה החולבת של משרד האוצר, הן בזכות המיסוי הגבוה על הבנזין והן בגלל המיסוי חסר התקדים על מכוניות (85%). עקב כך חלק מהנהגים תדלקו רכבים בשטחי הרשות, כי שם המחירים נמוכים משמעותית ביחס למקובל בישראל.
אלא שבאוצר לא ממהרים להוריד את המס על הבנזין, למעט צעדים חד־פעמיים שנעשו לפני כשנתיים על ידי שר האוצר, שבמהלכם הוקפאו מחירי הבנזין בזכות הפחתה זמנית של מס הבלו.
כאמור, מחירי הנפט יורדים בגלל הקשר הישיר בין השער היציג למחיר הבנזין. מתאם כזה קיים גם ביחס לעסקאות בתחום התיירות. עם זאת, בכל תחומי היבוא האחרים של מוצרי חשמל, מזון או מכוניות המחירים בשלב זה אינם יורדים. בפועל מתרחשת תופעה הפוכה של עליית מחירים, שעליה אנחנו מתבשרים מעת לעת על ידי יצרנים ויבואנים.