לפי עו"ד קציר: "הוראות החוק קובעות שהנוסע זכאי לקבל שירותי סיוע. שזה מלון, משקאות, מזון וטיסה חלופית ליעד שלו. הנוסעים זכאים לקבל את הפיצוי בגין ההוצאות שהוציאו על השהייה הממושכת בחו"ל עקב המלחמה. מה שקורה כאן, זה שהכנסת תיקנה את החוק והתיקון נכנס לתוקף ולשרת התחבורה יש סמכות לחוקק צו מיוחד בדיוק כמו במבצע 'עם כלביא'".
עוד הוסיפה: "שרת התחבורה, התחשבה בהוצאות החריגות ופנתה למשרד האוצר וביקשה לקבל כיסוי. היה ניסיון ליצור מתווה משותף, שבו גם משרד האוצר ישתתף במספר לילות מסוים ויפצה את הנוסעים שנתקעו בחו"ל וגם חברות התעופה תשלם על הימים שהנוסעים התעכבו בחו"ל".
עוד הוסיפה: "חברות התעופה צריכות להשתתף ודובר על זה. אבל אף אחד לא הוציא שום צו ואין כרגע שום מתווה. לא חשבנו שאחרי חודשיים מאז הסתיימה מלחמת 'עם כלביא', חברות התעופה ישלמו לעורכי דין על תביעות יצוגיות. וזה קורה, כי אין ודאות ואף אחד לא יודע לאן זה הולך, בסוף חברות התעופה רוצות להגיע לפתרון שיהיה טוב לכולם והבשורה היום מהועדה זה שאין פתרון ואין אופק".