לדבריה, ביוטיוב בכלל לא מתחילים להרוויח עד שמגיעים לרף מינימום של נרשמים וצפיות. גם אז, ההכנסה תלויה במדינה שממנה הגיעו הצופים ובאורך הסרטון שצפו בו. "בישראל, גם יוצרי תוכן גדולים לרוב לא מרוויחים יותר מ־3,000 עד 4,000 דולר בחודש, ולרוב ההוצאות על הפקת הסרטונים גבוהות מההכנסות".
אינסטגרם, לעומת זאת, לא משלמת בכלל על צפיות או עוקבים, אבל עדיין נחשבת לפלטפורמה הכי טובה עבור יוצרי תוכן בגלל שיעור ההמרה הגבוה – כלומר, זו הרשת שבה הסיכוי הגבוה ביותר להפוך עוקב ללקוח, ולכן היא עדיין הכלי המרכזי ליצירת הכנסות מקמפיינים ומכירות. בטיקטוק המצב דומה: אין תשלום קבוע על צפיות או עוקבים, ורק תוכניות ייעודיות מצומצמות מציעות תגמול – וגם זה באופן לא עקבי או משתלם במיוחד.
בפייסבוק השיקו לפני כארבע שנים את תוכנית Creator Profile, שמאפשרת ליוצרים להרוויח, אך המינימום למשיכת הכסף הוא 100 דולר. "אחרי ארבע שנות פעילות בפלטפורמה, אני רשמית קרובה להוציא את הדולר הראשון שלי", כתבה זהבי בציניות ושיתפה צילום מסך שמראה שהחשבון שלה עומד על 97.73 דולר – רק שני דולרים מתחת לסף המיוחל.
"אז איך בכל זאת יוצרי תוכן מרוויחים? בעיקר קמפיינים, מכירות לקהל שלהם והזדמנויות עבודה שמגיעות דרך הפלטפורמות. זו גם הסיבה שאינסטגרם עדיין נחשבת אחת הפלטפורמות הכי טובות למרות שהיא לא משלמת, כי פרסומות כבר מזמן הן לא האפיק הכנסה העיקרי של יוצרי תוכן, אם בכלל", היא מדגישה.
ואם בכל זאת יש לכם חלום לעשות כסף מרשתות חברתיות, יכול להיות שהדרך הטובה ביותר היא פשוט לקנות מניות שלהם. "השקעתי במניות של מטא ב-4 שנים האלה והן עשו לי הרבה יותר כסף ממה שאני מרוויחה כיוצרת תוכן בפלטפורמה" היא חותמת בקריצה, "אבל זה לא המלצה כמובן".