נחיתת אונס: ישראייר הפסידה 17.2 מיליון דולר בגלל איראן

החברה ספגה את ההפסדים בין היתר גם בשל הגידול בהוצאות המימון והדלק; משרד האוצר מסרב לפצות נוסעים שנתקעו בחו"ל במלחמה, וחברות התעופה עלולות להיחשף לתביעות

יהודה שרוני צילום: ראובן קסטרו
מטוס איירבס 320, ישראייר
מטוס איירבס 320, ישראייר | צילום: מוני שפיר
2
גלריה

מכירות החברה גדלו ברבעון ב-54% ל-137 מיליון דולר. המכירות במחצית השנה גדלו מ-154 מיליון דולר ל-273 מיליון דולר. מספר הנוסעים שהטיסה החברה זינק הרבעון ב-46% ל-469 אלף, והחברה מקווה להטיס בתוך שנה שני מיליון נוסעים. אלא שהגידול במכירות לא התבטא ברווחיות.

מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

החברה ציינה בדוחותיה, שפורסמו אתמול (שלישי), כי ההפסד נובע מהמלחמה עם איראן בחודש יוני וגררה הפסד בסך 7.5 מיליון דולר. משרד התחבורה אינו מתכוון לפצות את ישראייר ואת חברות התעופה האחרות על הנוסעים שנתקעו במלחמה בחו"ל, ובשל כך החברות עלולות להיחשף לתביעות.

הונה העצמי של ישראייר מסתכם ב-79.6 מיליון דולר, והיא דיווחה על מספר התפתחויות עסקיות. מדובר בהשקעה של 40 מיליון שקל במועדון הלקוחות רמי לוי וישראכרט. בנוסף, החברה ביטלה את עסקת הרכישה של חברת התעופה הצ'כית סמארט ווינגס, לאחר שהצ'כים הערימו קשיים וביקשו לדחות את העסקה לסוף השנה. כעת החברה בוחנת חלופות השקעה נוספות.

דוחות ישראייר מפתיעים לרעה בכל הנוגע למצב בעולם התעופה. עד לאחרונה מקובל היה לחשוב שחברות התעופה מרוויחות בגלל המלחמה בשל הזינוק במחירי הטיסות. אולם נראה כי נזקי המלחמה היו כבדים מהמשוער, וגם בארקיע מדווחים על נזק של מיליוני דולר בעקבות המלחמה.

תגיות:
רמי לוי
/
פיצויים
/
ישראייר
/
כלכלה
/
המלחמה עם איראן
/
מבצע "עם כלביא"
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף