קבוצת קסטרו–הודיס פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של 2025, שנפגע במידה רבה בשל מבצע "עם כלביא", במהלכו נסגרו החנויות למשך 12 ימים. ההכנסות ירדו בכ-6.2% והסתכמו ב-504.1 מיליון שקל, לעומת 537.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והרווח הנקי הצטמק ל-23.2 מיליון שקל - פחות ממחצית מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 56.7 מיליון שקל.
לפי הערכות החברה, הפגיעה הישירה בהכנסות בעקבות המבצע הסתכמה בכ-76 מיליון שקל. עם זאת, במקביל נרשמה עלייה של 1.3% במכירות החנויות הוותיקות והאונליין שהסתכמו ב-425.2 מיליון שקל. מאז תום המבצע ועד סמוך לפרסום הדו"ח נהנתה הקבוצה מהתאוששות חדה, שהתבטאה בעלייה של כ-13% במכירות החנויות הוותיקות ואתרי הסחר, מה שיבוא לידי ביטוי ככל הנראה בדו"ח של הרבעון השלישי.
הרווח הגולמי ירד ב-8.4% ל-302.3 מיליון שקל, שיעורו מההכנסות ירד מ-61.4% ל-60%, והרווח התפעולי הסתכם ב-60.3 מיליון שקל בלבד, לעומת 87.7 מיליון שקל אשתקד. החברה ציינה כי אלמלא המבצע הייתה נהנית מתוספת של כ-35 מיליון שקל לרווח התפעולי. למרות הקיטון ברווחים המאזן של קסטרו–הודיס נותר יציב במיוחד.
נכון לסוף יוני, יתרות המזומנים ושווי המזומנים עמדו על כחצי מיליארד שקל, עם עודף מזומנים על חוב פיננסי בהיקף של 441.4 מיליון שקל. על רקע זה אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד מיוחד של 200 מיליון שקל, המהווים 23.4 שקל למניה, שישולם לבעלי המניות ב-14 בספטמבר הקרוב. גם תגובת השוק מצביעה על כך שהמשקיעים אינם נרתעים מהירידה בהכנסות וברווחיות: מניית קסטרו–הודיס עלתה במהלך יום המסחר בכ-12% (נכון לכתיבת שורות אלו).
גם בחינת המגזרים מצביעה על פגיעה רחבה. תחום ההלבשה ירד ל-334.7 מיליון שקל, ירידה של 7.4%, כאשר אורבניקה והודיס רשמו קיטון של כ-3% בהכנסות וקסטרו שמרה על שיעור רווח תפעולי של 7.2%, בדומה לאשתקד. בתחום אביזרי האופנה ההכנסות ירדו ב-4.7% ל-146.3 מיליון שקל והרווח התפעולי נחתך כמעט במחצית. בתחום הקוסמטיקה נרשמה ירידה של 12% בהכנסות ל-18 מיליון שקל, והתחום עבר להפסד תפעולי קל של 358 אלף שקל לעומת רווח של 3 מיליון שקל בשנה שעברה.
לצד התוצאות הכספיות, הקבוצה ממשיכה בקצב פתיחת חנויות ומאז תחילת השנה נפתחו 15 סניפים חדשים, בהם ארבעה של אורבניקה ושבעה של הודיס. תחום האופטיקה מתרחב באמצעות המעבר מדוכנים לחנויות של קרולינה למקה, וברבעון הרביעי צפוי להיפתח מרכז הלוגיסטיקה החדש של אורבניקה שיתרום לשיפור היעילות התפעולית. בסך הכל מפעילה הקבוצה כיום 353 חנויות ודוכנים בישראל ושמונה נוספים בחו"ל.
מנכ"ל הקבוצה, יאיר אוחיון, מסר כי אף שהחברה חוותה פגיעה בהכנסות וברווחיות בשל מבצע "עם כלביא", היא רואה כבר עתה התאוששות מרשימה בפתיחת הרבעון השלישי. לדבריו, מותג קסטרו ממשיך במגמת שיפור, טופ טן מציג גידול ניכר, וקרולינה למקה מרחיבה את פריסתה.
"כלל הגורמים הללו נותנים לנו ביטחון בפוטנציאל הצמיחה של הקבוצה בהמשך השנה וודאות גבוהה בהשגת היעדים שלנו לשנת 2025. הקבוצה איתנה ונמצאת עם נזילות גבוהה המאפשרת לה להמשיך להשקיע בפיתוח כלל המותגים ולחלק דיבידנד מיוחד לבעלי המניות"