גוזרת קופון למרות הכל: הצרכנים קנו פחות - והרווחים של שופרסל קפצו

כבר רבעון שני רצוף ששופרסל מדווחת על ירידה בהכנסות, אבל בזכות עליות המחירים וצעדי ההתייעלות שנקטה היא מציגה שיפור ברווחיות וממשיכה לחלק דיבידנדים נדיבים לבעלי המניות

אריאל פייגלין צילום: רינה נקונצ׳ני
שופרסל
שופרסל | צילום: ShowImage
2
גלריה

למרות התייקרויות מתמשכות בסל המזון ובמוצרי הצריכה, שופרסל מסיימת את הרבעון השני של 2025 עם ירידה בהכנסות ממכירות – ירידה שנמשכת ברציפות מהרבעון הראשון. הצרכנים קונים פחות בגלל עליות המחירים, אך בכל זאת שופרסל הציגה שיפור חד ברווחיות, שמבוסס בעיקר על קיצוץ והתייעלות ולא על גידול במחזורי המכירה.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב־3.69 מיליארד שקל בלבד – ירידה של כ־7.7% לעומת 3.996 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, הרווח הנקי ברבעון דווקא עלה ל־196 מיליון שקל, לעומת 169 מיליון שקל בשנה שעברה. שיעור הרווח התפעולי טיפס ל־7.2% וה־EBITDA רשם ירידה קטנה אך נותר כמעט יציב סביב 512 מיליון שקל. במחצית כולה נרשם זינוק של 37% ברווח הנקי ל־353 מיליון שקל.

סופרמרקט
סופרמרקט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

את השיפור ברווחיות שופרסל מייחסת לשורה של צעדי התייעלות ובהם סגירת סניפים מפסידים, צמצום שעות פעילות, שדרוג חנויות, הפחתת פחת סחורות והתייעלות פיננסית. החברה גם נהנתה מירידה בהוצאות המימון ובאובדני מלאי.

המשמעות היא שגם כשהציבור בישראל נאנק תחת יוקר המחייה ומצמצם את הצריכה שלו, אם כי צריך להגיד בהגינות שלפחות חלק מהקיטון במכירות נובע מסגירת אותם סניפים לא יעילים, בעלי המניות בשופרסל ממשיכים ליהנות מחלוקת רווחים נדיבה. הפער הזה, בין רווחיות פיננסית לצריכה נשחקת, עשוי להפוך לאחת השאלות המטרידות ביותר בענף הקמעונאות בחודשים הקרובים.

תגיות:
יוקר המחייה
/
שופרסל
/
רווחים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף