יוקר המחיה הוא אולי הנושא המדובר ביותר בישראל של 2025. אבל בזמן שחלקנו מתלבטים באיזה סופר לערוך קניות בשביל לחסוך כמה שקלים, המספרים שמפרסם איגוד יבואני הרכב מספרים סיפור גם על ישראלים מסוג אחר: בחודש אוגוסט בלבד עלו על הכבישים בישראל 19 רכבי פורשה חדשים, מתוך 164 מכוניות שמסרה פורשה מתחילת השנה.
הנתונים האלו מגיעים דווקא בתקופה שבה אנחנו שומעים על התקררות של שוק הרכב, כאשר הציבור בישראל מתקשה לקנות רכבים וכעשרים אלף רכבים לא מכורים שוכבים ומעלים אבק במגרשי היבואנים. אמנם ההאטה הזו לא ניכרת בנתונים הרשמיים על פיהם נמסרו באוגוסט בישראל 28,342 רכבים חדשים, אך אלפים מתוכם הם "רכבים מגוילים" שלא הצליחו להימכר ללקוח פרטי, ולאחר כשנה הם מועברים לחברות הליסינג שם ימכרו אותם כרכבי אפס קילומטר – פרקטיקה מטעה מפניה הזהירה הרשות להגנת הצרכן לפני כחודש וחצי.
החברות משווקות את רכבי ה"אפס קילומטר" תוך השוואת מחיר הרכב למחיר מחירון של רכב חדש מהיבואן, וזאת על אף שמדובר ברכב שהוחזק בבעלות יד ראשונה בידי חברה ולכן הוא אינו רכב חדש. כלומר, מדובר ברכבים שהעברת הבעלות בהם לקונה הופכת אותם לרכבי יד 2, ולכן ערכם הכלכלי פוחת בהתאם למעמדם הרישומי על פי דין.