שוק הקמעונאות הישראלי סיכם את קיץ 2025 במגמה חיובית במיוחד, עם נתוני מכירות שמסמנים חזרה חזקה של הצרכנים למרכזי הקניות. סך הפדיון הקמעונאי במרכזי הקניות והקניונים בחודש אוגוסט עלה ב־9.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשהזינוק המרשים ביותר נרשם במתחמי הקניות הפתוחים – אותם מרכזי קניות מחוץ לערים שמבוססים על חנויות גדולות עם חניה צמודה – שזינקו ב־13%. הקניונים הגדולים והאזוריים, שמשמשים כעוגן מסחרי בערים רבות, רשמו עלייה של 8.3%.
במבט רוחבי על קבוצות הקניונים עולה כי הפער בין הקבוצה שרשמה את העלייה הגבוהה ביותר לבין זו שהציגה את התוצאה החלשה ביותר עמד על כ־10% בלבד, עם סטיית תקן של 4% – נתון המעיד על יציבות יחסית בין הגופים המרכזיים הפועלים בשוק.
מרכזי המסחר הקטנים יותר הציגו תמונה מעורבת: בעוד כ־30 מרכזים ירדו בפדיון, 25 מרכזים אחרים עלו ביותר מ־15% – עדות לקיטוב בין נכסים מצליחים לנכסים מתקשים.
בקרב הקניונים והמרכזים שבלטו לטובה ניתן למצוא את ביג אילת שהוביל את הרשימה עם עלייה של 22%, גרנד קניון חיפה ועזריאלי ירושלים שעלו ב־18% כל אחד, והקריון בקריית ביאליק עם עלייה של 14%. גם הקניון הגדול בפתח תקווה (10%) וקניון הזהב בראשון לציון (9%) נכללו ברשימה המכובדת.
בקרב המרכזים הבינוניים והקטנים נרשמו אף זינוקים חדים יותר: חוצות המפרץ אאוטלט הציג עלייה של 38%, סטאר סנטר נהריה עם 33% וביג רגבה עם 27%. בדרום בלטו צים סנטר נתיבות עם עלייה של 24% ופרץ סנטר דימונה עם 20%.
כאשר בוחנים את יולי ואוגוסט יחד, סך הפדיון הקמעונאי עלה ב־9%, הקניונים הגדולים והאזוריים עלו ב־6.8%, ומתחמי הקניות הפתוחים הובילו עם עלייה של 13%. לאחר הירידה שנרשמה בתקופת "עם כלביא", נתוני הקיץ האחרון מצביעים על התאוששות ברורה ומרשימה בענף הקמעונאות, עם מגמת עלייה ברוב מרכזי הקניות ברחבי הארץ.