מחקר תפיסתי רחב שנערך השנה בקרב 1,000 צרכנים מכל רחבי הארץ, נשים וגברים בגילאי 21 עד 67, ביקש לזקק את אותה תחושת “זול” שאינה נמדדת בקופה אלא בראש. זהו מדד תפיסת המחיר וההוגנות של הצרכן הישראלי 2025, מדד שבוחן לא רק מחיר, אלא גם את מה שמסביב לו, תחושת הוגנות, ביטחון לאחר קנייה, ניקיון, טריות והשאלה האם הצרכן מרגיש שהוא באמת “קיבל תמורה”.
הלאה בדירוג תפיסת הזול נמצאות רשתות כמו ויקטורי ומחסני השוק, שנתפסות כרשתות ביניים, לא יקרות במיוחד אך גם לא זולות מובהקות. קרפור ושופרסל נתפסות כרשתות עם מחיר הוגן, אך לא זול. ובקצה הסקאלה, כרשתות שנתפסות כיקרות יחסית, ניצבות חצי חינם, יוחננוף וטיב טעם. כלומר, הזול התודעתי של 2025 אינו חדש, אך הוא מתקבע יותר מאי פעם. רמי לוי ואושר עד הן מותגי הזול הברורים של ישראל, גם כאשר בפועל יש רשתות שמציגות לעיתים מחירים תחרותיים מאוד בסלים מסוימים.
במקום השני נמצאת יוחננוף, עם תדמית של רשת משפחתית, טריות גבוהה, סביבה נוחה וחוויה יציבה. במקום השלישי שופרסל, בזכות מערך שירות, ביטחון לאחר קנייה, משלוחים, החזרות ומערכות דיגיטל מתקדמות למרות שרוב הקונים מציגים שהיא רשת יקרה עבורם או נותנת תחושה של מחירים יקרים.
במקום הרביעי קרפור, שנתפסת כחדשנית, נקייה, מסודרת, אך עדיין לא יצרה נאמנות עמוקה כמו הרשתות הוותיקות אך נמצאת במקומות גבוהים נול מחקרים קודמים שהייתה עדיין מותג חדש לחלוטין. זהו הפער הגדול של שוק הקמעונאות בשנת 2025, הרשת הזולה ביותר אינה הרשת המועדפת ביותר על הצרכן ומסתבר ששיפור וחיזוק חוויית הקנייה והשירות יכולה להוביל את השוק לתחרות מוגברת ושליטה מקסימלית.