לזרוביץ' מציג עולם שבו כל יצירת אמנות וכל תכשיט יוקרתי הם פריטים רגישים, כמעט חיים, שכל תנועה שלהם מלווה בשורה של סיכונים. "מאחורי עולם האמנות, התכשיטים ופריטי היוקרה פועלת תעשיית ביטוח כמעט בלתי נראית לציבור", הוא מסביר, "אך כזו שנדרשת להתמודד עם מכלול של סיכונים קיצוניים שרובנו אפילו לא מעלים על הדעת".
פריטים בשווי מאות מיליוני דולרים נעים בין יבשות, מאוחסנים בבתים פרטיים או נענדים באירועים - וכל אחד מהם מביא איתו סט אתגרים אחר: החל מהובלות הדורשות בקרת אקלים ברמת דיוק של אחוזי לחות בודדים, דרך רגישות גבוהה לשינויי טמפרטורה, ועד איום תמידי של פריצה מתוחכמת או שוד מהיר, כפי שהדגים מקרה הלובר.
גם רגעים שנראים שגרתיים לחלוטין עלולים להסתיים אחרת. "טבעת בשווי 150 אלף דולר שנעלמת בין כריות הסלון, או שרשרת יוקרתית שנעלמת מסוויטה במלון יוקרה למרות עשרות מאבטחים", הוא אומר. וכאן לדבריו נכנס הביטוח. מוזיאונים גדולים, למשל, רוכשים פוליסות שנתיות רחבות שמכסות את כל ההשאלות שלהם. עלותן מגיעה למאות אלפי שקלים והן כוללות הנחיות כמו פיצול משלוחים כדי לצמצם חשיפה. הכיסויים מתפרסים על נזקי לחות, שריפה, טעות אנוש, מלחמה וטרור.
אצל אספנים פרטיים המורכבות אף גדולה יותר. "ביטוח של תכשיט הנענד על הגוף יקר פי שלושה מביטוח של פריט שמוחזק בכספת", הוא מציין, ובמקרים רבים נדרשת עבודה מול מבטחים בחו"ל משום שרמת הכיסוי הנדרשת פשוט אינה קיימת בישראל. המשמעות היא שכל הופעה חברתית, טיסה לחו"ל או אירוע מתוקשר עשויים להעלות את רמת הסיכון לרמה שדורשת התאמת כיסוי מיידית.
לזרוביץ' מתעקש לראות בשוד הלובר לא רק אירוע פלילי, אלא סימן אזהרה. "צריך לראות בזה איתות", הוא אומר. "המערכת הפיזית, אפילו במוסדות עילית, לא יכולה להגן לבדה על נכסים תרבותיים. כשגנבים פועלים ביעילות של יחידת קומנדו, ברור שהשאלה אינה האם יקרה אירוע, אלא מתי".
עוד הוסיף: "בעולם שבו שווקים שחורים גלובליים מאפשרים להבריח יהלומים או יצירות בתוך שעות, הביטוח הופך לכלי שמאפשר למוסדות ולאספנים להתמודד עם הבלתי נמנע. הוא לא רק מפצה על ערך כספי - הוא מספק יכולת להמשיך לקיים תערוכות, להשאיל יצירות ולהציג אוספים, גם כשאירועים קיצוניים מתרחשים".
"בסופו של דבר", הוא מסכם, "הביטוח אינו מותרות של עשירים אלא מנגנון שמאפשר לתרבות להתקיים. הוא מה שמאפשר לאספנים ולמוזיאונים להציג, להוביל, להשאיל ולהנגיש לעולם פריטים שאין להם תחליף. בעולם שבו ארבעה שודדים יכולים להעלים אוצרות של נפוליאון בתוך דקות - לא הביטוח הוא היקר, אלא היעדר".