"מדובר בפרשה מורכבת וחסרת תקדים. אשר ההתמודדות איתה אורכת זמן, בין היתר בשל האנדרלמוסיה שנמצאה בסלייס. מטרת הניהול המורשה ברורה: הנחת תשתית ממשית להשבת כספי החוסכים", ציין.
כתב תביעה חמור הוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב (המחלקה הכלכלית) נגד בעל השליטה וכנגד דירקטורים ונושאי משרה לשעבר בחברת סלייס גמל בע"מ - חברה פרטית לניהול קופות גמל - בגין ניהול רשלני, מחדלים חמורים והפרת חובות אמון כלפי ציבור החוסכים.
תביעה זו מטרתה אחת: להשיב לחוסכים את כספם, ולוודא שכל מי שמטפל בכספי ציבור, ובוודאי בחיסכון פנסיוני, יעשה כן בחרדת קודש, שאחרת יידרש לשאת בעצמו בעול הנזקים.
בתביעה נטען כי כל שאירע במשמרתם ותחת ניהולם של הנתבעים, ברשלנותם ובאדישותם - הוביל לפרשה הגדולה והחמורה ביותר של מעילה באמון החוסכים שידע ענף החיסכון הפנסיוני וההשקעות בישראל מזה עשרות בשנים. למעלה מ-850 מיליון ש"ח שהעבירו אלפי חוסכים ישראלים - סכום שלרבים מהם אמור היה להיות משענתם לעת זקנה - נעלמו, פשוטו כמשמעו.
עוד נטען כי חוסכים רבים - חלקם אנשים קשי יום וחלקם קשישים בשנות השמונים והתשעים לחייהם - מצויים כיום בפני שוקת שבורה, כשכספי החיסכון שלהם אינם בשליטתם, ולא ברור עדיין כמה מהם, אם בכלל, יושבו ויעמדו לרשותם ומתי. מעשיהם ומחדליהם של נושאי משרה ובעלי תפקידים נוספים בחברה גרמו לעמיתים נזקים בסכומי עתק.
על פי כתב התביעה, מדובר בכישלון חרוץ של מערכת סלייס כולה, שהחל מהנהלה שפעלה ברשלנות, דרך דירקטוריון שלא פיקח ולא קבע נהלים, וכלה בשומרי סף – קצין ציות, רו"ח מבקר ויועץ משפטי – שלא מנעו העברות כספים לקרנות זרות חשודות.
כספי אלפי חוסכים הועברו לקרנות עלומות וחלקן פיקטיביות, ללא אישורים חוקיים, בלי הבטחת חזרתם, תוך שמערכות המידע של החברה היו פרוצות והעברות נוהלו ידנית על ידי המנכ"ל.
הדירקטוריון והיועצים לא עצרו את ההתנהלות הרשלנית, אף שהיו התרעות חוזרות, והדיווחים לרשות שוק ההון היו שקריים. כתב התביעה מייחס לכל הנתבעים אחריות ישירה או עקיפה למחדלים ולנזקים, והמנהל המורשה פועל להשבת כספי החוסכים ולמיצוי הדין עם האחראים.