שני מנועים עיקריים הניעו בשני העשורים האחרונים את פלח השוק של מיני־מיניוואנים בעלי שבעה מושבים בישראל: האפשרות לקבל אותם כרכב צמוד במחיר נמוך, או כורח המציאות.
כעת, עם מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 165 כ״ס, הוא נכון להתמודד, ולנצח, את קיה קארנס ואת גראנד סניק, תוך כדי המתנה לדור הבא של פורד MAX־S, ואולי גם לפורד MAX־C ולפולקסוואגן טוראן החדש.
אגב, חלק מן הסוד של הביצועים הזריזים הוא משקל עצמי נמוך מאוד יחסית לכלי כזה, מה שאמור לאפשר גם תצרוכת דלק טובה למי שנוהג יותר במתינות ממני.
ניסיון השנים האחרונות מעיד שאין סיבה אובייקטיבית לפחד מבעיות אמינות בסיטרואן, אבל זה עדיין צל שמרחף ממעל. בכל מקרה, מי שפחות מתרגש מענייני סחירות ואמינות יראה בפיקאסו כלי מאוד נעים לנסיעות משפחתיות.