מפילוח הנתונים עולה עוד שחלק מהגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג מביאות החברות החדשות שהחלו לפעול בנתב"ג בהן קתאי פסיפיק, שהשיקה ארבעה טיסות שבועיות בקו הונג-קונג-נתב"ג, ראיין אייר, פאפוס, אייר טרנסאט (המתכננת להפעיל מחודש יוני קו בין נתב"ג ומונטריאול) ולוט מתכננת ארבעה קווים חדשים ליעדים בפולין, בנוסף לווארשה.
על 19 קווי התעופה מתחרות לפחות שלוש חברות תעופה, בין הקווים התחרותיים נמנים הקווים לניו יורק, פאריז, לונדון, רומא, מילאנו, ברצלונה, מדריד, מינכן, ברלין, פראג בוקרשט, אמסטרדם, סופיה, ורשה, לרנקה, אתונה ובלגראד.
בארבעת הקווים של לונדון ולוטון-נתב"ג, אמסטרדם-נתב"ג, לרנקה/ נתב"ג ובוקרשט-נתב"ג תואץ אף רמת התחרות בין חברות התעופה הפועלות בקווים כאשר מספר חברות התעופה הפועלות בקווים אלו מגיע לשש או שבע חברות.
בקווים בין נתב"ג-הונג-קונג ונתב"ג-בייג'ין גדלה רמת התחרות גם מצד חברות הטסות לשם עם קונקשנים (החלפת מטוסים). שתיים מהחברות הבולטות המתחרות על הקווים למזרח הן טורקיש איירליינס ואיירופלוט.
"חתימת הסכם "השמיים הפתוחים בין ישראל לאיחוד האירופי מאפשרת 50% מגידול היצע הטיסות לישראל", ציין שר התחבורה ישראל כ"ץ - "עדכון הסכמי התעופה תוך הגדלת מכסת התדירויות ומספר חברות התעופה הרשאיות להפעיל טיסות סדירות לישראל יביא באופן ברור להגדלת היצע הטיסות ומספר חברות התעופה ולהפחתת מחירי הטיסות תוך גידול משמעותי בתנועת הנוסעים לישראל וממנה", הוסיף השר.