האם קווי התעופה הפנימיים הופכים מיותרים במדינה קטנה כשלנו?

שוק התעופה הפנים ארצי משנה את פניו עם פינוי השדה באילת וסגירתו העתידית של שדה דב: "המרחק האווירי מת"א לאילת הוא 275 קילומטר, אלה לא מרחקים שטסים בהם"

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
שדה התעופה רמון שבנגב
שדה התעופה רמון שבנגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
3
גלריה

סגירתו לפני כחודשיים של שדה התעופה באילת, וסגירתו העתידית בתחילת חודש יולי של שדה דב, לא רק שמעלים את סוגיית הפגיעה בתושבי אילת ובתיירות בעיר הנופשת הדרומית, אלא מעוררים גם את השאלה הבאה: האם קווי התעופה הפנים ארציים הופכים מיותרים, לפחות במדינה קטנה כשלנו?

שדה דב. קרדיט: יוסי זמיר, פלאש 90
שדה דב. קרדיט: יוסי זמיר, פלאש 90 | שדה דב. קרדיט: יוסי זמיר, פלאש 90

ירקוני טוען כי אחת הבעיות טמונה גם בהתנהלות רשות שדות התעופה, שלדבריו "הייתה אמורה להיות גוף אופרטיבי שפועל על פי הנחיות רשות התעופה האזרחית. באנלוגיה זה כמו צה"ל ומשרד הביטחון. צה"ל לא יוצר אסטרטגיות אלא מבצע את מה שמשרד הביטחון אומר לו לעשות. פה הזנב מכשכש בכלב. רשות שדות התעופה מכשכשת לשר התחבורה ולרשות התעופה האזרחית. היא מחליטה איזה שדה יבנה, איך יבנה, מה ייסגר, וזה משהו שחותך את כל הדיונים. רשות שדות התעופה היא תאגיד סטטוטורי שמוגדר בחקיקה כגוף בעל אוריינטציה כלכלית מובהקת, זה כמו לתת בידי רכבת ישראל את ההחלטה איפה לסלול מסילות או לחברת חשמל לתת את ההחלטות על משק האנרגיה בישראל. פה בעיני יש בעייתיות".

ארקיע. קרדיט: יוסי זליגר, פלאש 90
ארקיע. קרדיט: יוסי זליגר, פלאש 90 | ארקיע. קרדיט: יוסי זליגר, פלאש 90

ברשות שדות התעופה תוקפים את חברת ארקיע שמאשימה את סגירת השדה באילת בירידה במספר הטיסות. "שדה התעופה רמון מהווה סוג של בן ערובה אצל ארקיע", אומר לנו גורם רשמי ברשות. "בגלל האיומים של הממשלה לסגור את שדה דב הם מנפקים נתונים שקריים על ירידה. ואיך הם עושים זאת? תבדקי את הנתונים. באפריל נרשם גידול של 47% בטיסות של ארקיע לחו"ל, מה שהם לא מציינים הוא שהם מעדיפים להשתמש במטוסים שלהם לטיסות לחו"ל שהן כאמור יותר זולות כולל מחירי הנופשים, ואת מעט המטוסים שנותרו הם מעבירים לקו אילת, אך בוחרים במודע לגרום לכל נוסע שני ששילם מחיר מלא לצאת באיחור משמעותי. זה מעורר זעם וזו התנהגות בריונית. הם לוקחים את הצרכן הישראלי כשבוי פעמיים, מצד אחד הם גובים מחירים מופקעים מאנשים שבלית ברירה ישלמו כל מחיר כי הם צריכים להגיע ליעד. ובפעם השניה הם בוחרים כמה זמן הנוסע יתייבש בשדה התעופה. אבל ככה זה כשאין תחרות בשוק".

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "הנושא העיקרי הוא השארת שדה דב פתוח. מיליון הנוסעים בין שדה דב לרמון הם ההצדקה המרכזית לשדה הדרומי. לצערנו רשות שדות התעופה ואחרים מתעסקים בספינים עתיקים מהעבר. ארקיע נותנת שירות מצוין במטוסים חדישים ובמחירים מפוקחים ותחרות כולל. רשות שדות התעופה וארקיע עובדים יחד על שיפורים טכניים פשוטים ברמון, אשר יהפכו בקרוב את השדה לנגיש ונח יותר".

תגיות:
שדה דב
/
טיסה
/
שדה תעופה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף