בצל משבר הקורונה: קרן ההשקעות פורטיסימו הקפיאה את רכישת ישראייר

החלטת הקרן זמנית ותיבחן מחדש בסוף החודש, הסיבה: החשש מהתגברות הווירוס הסיני הקטלני וחוסר הוודאות בענף התעופה, אף שמצבה העסקי של חברת התעופה נחשב לטוב

יהודה שרוני צילום: ראובן קסטרו
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר | צילום: מוני שפיר

בישראייר רואים את הדחייה בעסקה כהחמצה גדולה. החברה עומדת על המדף מזה שנתיים, אבל בעל השליטה באי.די.בי (בעלת ישראייר), אדוארדו אלשטיין, לא השכיל לקדם את העסקה עוד כשניתן היה לקבל עבור ישראייר תמורה המוערכת בכ־60־70 מיליון דולר ממשקיעים כמו מני וייצמן, איש העסקים רונן אלעד או מאיר שמיר.

יש לציין כי גם היום מצבה העסקי של ישראייר טוב משמעותית, בהשוואה למתחרותיה הישראליות ארקיע ואל על. החברה, בהנחיית הדירקטוריון, השכילה להצטייד בדלק סילוני במחירים נוחים יחסית, וגם מצב הנזילות שלה טוב יחסית והיא מסוגלת לפרוע את התחייבויותיה לבנקים.

יו"ר הדירקטוריון, גיורא ענבר, הלין אתמול על היחס המפלה שיש כלפי חברות התעופה הישראליות בנוגע למשבר הקורונה. "קטונתי להבין מדוע כשחברות התעופה הישראליות על סף השבתה והפסקת הטיסות ליעדים בינלאומיים, ממשיכות חברות כמו טורקיש איירליינס הטורקית להטיס עשר פעמים ביום נוסעים ישראלים לאיסטנבול. גם איירופולוט הרוסית מטיסה ישראלים למוסקבה עם קונקשנים ברחבי העולם. אני באמת לא מבין מה עומד מאחורי הטמטום הזה שמפלה לרעה את החברות הישראליות".

תגיות:
ישראייר
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף