המהלך מגיע בעקבות דאגות הולכות וגוברות להשפעתם של פילטרים אלה על הדימוי העצמי של צעירים ועל בריאותם הנפשית. הכרזה זו, שנחשפה בכנס הבטיחות האירופאי של טיקטוק שנערך בדבלין, משקפת את החשש של טיקטוק מפגיעה במצבם הרגשי של ילדים ובני נוער.
בבסיס ההחלטה עומד מחקר חדש שבוצע בשיתוף עם ארגון הבריטי Internet Matters. המחקר בחן כיצד פלטפורמות דיגיטליות משפיעות על זהותם של צעירים.
מעבר להגבלות על פילטרים, טיקטוק הודיעה כי היא ממשיכה לפתח פתרונות חדשניים להתמודדות עם תוכן מזיק או מצוקה נפשית בקרב משתמשיה. הפלטפורמה הכריזה על הרחבת שירותי התמיכה הנפשית המוצעים דרך האפליקציה, הכוללים הפניות לארגונים מקצועיים במקרים של דיווח על תוכן פוגעני.
במהלך הפיילוט שנערך בצרפת, לדוגמה, הוכח כי חיבור משתמשים לשירותי תמיכה מקצועיים במקביל לטיפול בדיווחם הוביל לתוצאות חיוביות. בקרוב יורחב המהלך ל-13 מדינות באירופה. השירותים יכללו ייעוץ פסיכולוגי חינם, תמיכה רגשית ומשאבים נוספים שיכולים לסייע למשתמשים בזמן אמת.
טיקטוק הודיעה עוד כי עד סוף השנה הנוכחית תשקיע קרוב לשני מיליארד אירו במיזמי בטיחות, תהליך שמטרתו להגן על 175 מיליון המשתמשים באירופה. עם מרכז השקיפות החדש שנפתח בדבלין, החברה שואפת להוביל את התעשייה במיזמים משותפים עם ארגונים חיצוניים