עם רכבת הרים ופארק מים: הושקה ספינת ענק - איך היא לא טובעת?

חברת נורוויג’ן קרוז ליין חנכה את הספינה החדשה שלה בטקס חגיגי במיאמי. הספינה, שמשקלה מעל 160 אלף טון, היא הראשונה בסדרת Prima Plus וכוללת רכבת הרים באורך 280 מטר, פארק מים מתקדם ומתקני בילוי ייחודיים

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
Norwegian Aqua. ספינת פאר באורך 322 מטר
Norwegian Aqua. ספינת פאר באורך 322 מטר | צילום: אתר החברה
3
גלריה

הספינה נבנתה במספנות Fincantieri שבאיטליה ומיועדת לשאת עד כ־3,571 נוסעים ו־1,388 אנשי צוות. על סיפונה נפרש קומפלקס בידור עצום הכולל מופעים, מתחמי אוכל, פארק מים, ואטרקציות טכנולוגיות כמו Slidecoaster – מתקן משולב של רכבת הרים ומגלשת מים, שנחשב לראשון מסוגו בעולם.

לצד אלה כוללת הספינה גם מתחמים שקטים למבוגרים בלבד, בריכות אינסוף, אזורי קניות, מתקני כושר וספא מהמתקדמים בעולם הימי.

 Slidecoaster. רכבת מים ראשונה מסוגה
Slidecoaster. רכבת מים ראשונה מסוגה | צילום: אתר החברה

הספינה Norwegian Aqua תפליג החל מעכשיו במסלולים של שבעה ימים לקריביים, עם עצירות בפוארטו פלטה שבדומיניקה, סנט תומאס, טורטולה ואי הבהאמז Great Stirrup Cay . בסתיו 2025 תעבור לפעול בקווים מניו יורק לברמודה, לפני שתחזור למיאמי לחורף נוסף של שיט לקריביים.

בניית ספינת ענק במפעל. כך אוניית הענק אינה שוקעת
בניית ספינת ענק במפעל. כך אוניית הענק אינה שוקעת | צילום: מעריב אונליין

מעבר לכך, הספינה כוללת מערכות בקרה מורכבות ששומרות על איזון גם בתנאי ים קשים. לדוגמה, מערכות ייצוב (stabilizers) שממוקמות בצדדי הגוף נפתחות ומתקפלות לפי הצורך, ומאזנות את התנודות. מערכות שליטה בגובה מפלס המים באזורים השונים של גוף הספינה שומרות על איזון אוטומטי. הספינה מצוידת גם במנועים חזקים שממוקמים נמוך בגוף האוניה – מה שמוריד את מרכז הכובד ותורם ליציבות.

בנוסף, החומרים מהם בנויה Norwegian Aqua נבחרו בקפידה: שימוש בפלדה קלה אך חזקה, חיזוקים מוקפדים ואיטום מוחלט נגד חדירת מים. כל אלה מאפשרים לספינת ענק לשאת אלפי אנשים, בריכות, רכבות הרים, מסעדות ומתחמי מגורים – ועדיין להישאר יציבה וצפה בביטחון.

תגיות:
טכנולוגיה
/
ספינה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף