סקר גילה: 72% מהארגונים הגדולים מעדיפים מודל עבודה משולב של AI ובני אנוש

סקר עצמאי שבוצע על ידי חברת Everest Group מצא שבמקום לאמץ גישה שמרנית שמתמקדת בצמצום עלויות וציות לתקנות, חברות בוחרות בגישה התקפית המתמקדת בטרנספורמציה חכמה ושימוש ב-AI כמנוף לחדשנות

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
שוק ההייטק
שוק ההייטק | צילום: אינגאימג'
2
גלריה

חברת Concentrix Corporation, הפועלת בתחום הטכנולוגיה והשירותים, אשר החלה לפעול בישראל בשנת 2023, פרסמה נתונים מתוך סקר עצמאי שבוצע על ידי חברת Everest Group בהשתתפות מנהלים בכירים מ-450 ארגונים בעל הכנסות של 100 מיליון דולר ומעלה. הסקר חושף סדרי עדיפויות חדשים של ארגונים גדולים על רקע סביבה שמשתנה בקצב מהיר, את הגישות של חברות אלה בכל הנוגע למינוף בינה מלאכותית יוצרת (GenAI), את השותפים שנבחרים על ידן ואת תוכניות ההשקעה שלהן.

הממצאים מעידים על כך שבמקום לאמץ גישה שמרנית שמתמקדת בצמצום עלויות וציות לתקנות, חברות בוחרות בגישה התקפית המתמקדת בטרנספורמציה חכמה, שימוש ב-AI כמנוף לחדשנות, מודרניזציה של תשתיות טכנולוגיות ועיצוב מחדש של חוויות הלקוח עבור המותגים שלהן.

לאור הלחץ הגובר על ארגונים עקב התחרות המחריפה וציפיות גבוהות מצד הצרכנים, הסקר מציג תמונת מצב ממוקדת: יצירת ערך ושיתוף פעולה בין AI לבני אנוש הם גורמים מרכזיים באסטרטגיה של ארגונים גדולים, במיוחד במגזרי הבנקאות, השירותים הפיננסיים, הביטוח, והבריאות בכל רחבי העולם.

בין הממצאים המרכזיים שעלו מהסקר: 55% מהארגונים מציבים בראש סדרי העדיפויות הטמעת טכנולוגיות חדשות, מודרניזציה ומינוף AI ו-54% מציבים בראש סדרי העדיפויות את העשרת חוויות הלקוח. רק 40% מציבים בראש סדרי העדיפויות צמצום עלויות והגדלת התפוקה של העובדים. גישה זו מונעת על ידי החידושים הטכנולוגיים המהירים והדרישות הגוברות של הצרכנים.

בתחום ההשקעות הפנים ארגוניות ל-3-2 השנים הקרובות, 43% מהארגונים מעדיפים להקצות כיום תקציבים חדשים למיקור חוץ ו-24% לבינה מלאכותית יוצרת. הארגונים מאותתים בכך על כוונתם להתמקד בטרנספורמציה ארוכת טווח על פני שיפורים קצרי טווח ביעילות.

72% מהארגונים סבורים שבינה מלאכותית יוצרת תשלים ותעשיר יכולות של עובדים בני אנוש ולא תחליף אותם. לדעתם, מודלים משולבים של AI-בני אנוש יציעו להם את הערך הגבוה ביותר.

עוד עולה מהסקר כי ארגונים מביעים הערכה ומעדיפים שותפים שיש להם יכולות מקיפות ביותר לבצע טרנספורמציה מלאה, במיוחד כאלה שמציעים גם שירותים לתפעול מוקדי שירות גדולים. משתתפי הסקר ציינו כי Concentrix נשקלת על ידי ארגונים כשותפה לתכנון ולביצוע מיזמי בינה מלאכותית יוצרת לא פחות מספקיות של שירותי IT וספקיות של תוכנות AI ויותר מכל חברה אחרת בתחום חוויית הלקוח.

עינת בנימיני
עינת בנימיני | צילום: שרון לוין
תגיות:
עבודה
/
סקר
/
בינה מלאכותית
/
AI
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף