בתוך כך גוגל מציגה גם פלטפורמת סוכני AI חדשה למפתחים בשם Antigravity המיועדת ליצירת יישומים מלאה באמצעות הנחיות קצרות. ההכרזה ממקמת את גוגל בלב המרוץ מול המתחרות הגדולות בתחום.
המאבק בין ענקיות הבינה המלאכותית מקבל כיוון חדש עם ההכרזה של גוגל על המודל המתקדם ביותר שפיתחה עד כה. לפי מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי Gemini 3 נבנה להבין עומק ונימה, ובעל יכולת חזקה יותר להבין את הקשר הכוונה שמאחורי בקשות המשתמש.
פיצ'אי כתב כי המודל מאפשר לקבל את מה שהמשתמש צריך בפחות הנחיות, תוך קיצור הדרך בין שאלה לבין תשובה איכותית. בגוגל מדגישים שמדובר בשדרוג משמעותי לעומת הדורות הקודמים, שהושקו רק בחודשים האחרונים, מה שמעיד על קצב הפיתוח המואץ בענף.
המודל החדש יוטמע בהדרגה במגוון רחב של שירותים. יישומי החיפוש עם מצב ה AI יקבלו ממשקי תצוגה גנרטיביים שמסוגלים לא רק להציג תשובה אלא לבנות פריסה מלאה הכוללת תמונות, טבלאות, מסגרות והדגמות אינטראקטיביות.
גוגל מציגה דוגמאות של בקשות המייצרות כתבות מעוצבות, סימולציות פיזיקליות או מחשבונים אינטראקטיביים שנבנים ברגע אחד. בחברה מציינים שהשינוי אינו רק ויזואלי אלא מבוסס על הבנה עמוקה יותר של הדרישה המקורית של המשתמש.
לצד השדרוג לצרכנים, גוגל פונה באופן ישיר למפתחים: Antigravity הפלטפורמה החדשה, מאפשרת כתיבת קוד באופן שנשען על משימות רחבות במקום על שורות קוד בודדות. פלטפורמה זו מציעה למפתחים לכתוב את מה שהם רוצים להשיג ברמה רעיונית, והמערכת תבנה עבורם את מבנה התוכנה.
גוגל מגדירה זאת כהתקדמות בתחום של קידוד מבוסס סוכני AI, תחום המכונה כיום בעולם הטכנולוגיה קידוד אווירה. בחברה מציינים ש Gemini 3 הוא המודל המדויק ביותר שפיתחה גוגל עבור משימות מסוג זה.
גוגל חושפת כי במספר שירותים של חיפוש ו AI Overviews ישנם כבר מיליארדי משתמשים חודשיים, מה שמציב את המודל החדש בפני קהל עצום של משתמשים. בתוך כך גוגל מציינת שהמודל החדש בנוי לספק תובנות אמיתיות ולא מחמאות ריקות.
מנכ"ל חברת DeepMind דמיס חסביס ציין שהמערכת נוצרה כדי להגיד למשתמש את מה שהוא צריך לשמוע ולא את מה שנעים לו לשמוע. מדובר בתגובה לביקורות על מודלים קודמים שנחשבו מתרפסים מדי.
בעבור ארגונים, גוגל מציינת שהמודל החדש יוכל לבנות מערכי הדרכה לעובדים, לנתח תיעוד וידאו מפסי ייצור, לאתר תקלות, לנתח תנועת עובדים ומלאי ולבצע אוטומציות מלאות של תהליכים עסקיים. המבט של גוגל ברור, להפוך את המודל לכלי עבודה מרכזי בחברות קטנות וגדולות כאחד. החברה מוסיפה כי השירותים יינתנו בהדרגה לכלל מנויי הארגון דרך שירות Vertex AI.
עם ההשקה הנרחבת, גוגל מבהירה שהמרוץ לבינה מלאכותית מגיע לשלב חדש. ההכרזה מלווה בעלייה בהשקעות של כל ענקיות הטכנולוגיה בתשתיות חישוב. גוגל, מטא, מיקרוסופט ואמזון צופות השקעה כוללת של יותר משלוש מאות שמונים מיליארד דולר השנה. כל אלה מצביעים על כך שמודלים דוגמת Gemini 3 אינם סוף פסוק אלא שלב נוסף במרוץ ארוך ותובעני.