סיימה את הסיבוב: יצרנית הרכב הסינית נפרדת מהפיצ'ר האהוב

המסך המסתובב שפעם סימל חדשנות הפך למכשול עבור מערכות קישוריות ברכב, ו-BYD החליטה לבטלו. החברה מציינת שהשימושיות בפועל הייתה נמוכה ושאפל ו-Google דורשות תצוגה קבועה לרוחב

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
מסך מסתובב. הנהגים התלהבו אך לא השתמשו
מסך מסתובב. הנהגים התלהבו אך לא השתמשו | צילום: שאטרסטוק
3
גלריה

לפני כארבע שנים, בעת כניסתה של BYD לשווקים הגלובליים, המסך המסתובב הפך לאלמנט מרכזי בשפה העיצובית שלה. מדובר היה ברעיון יוצא דופן בעולם שבו רוב יצרניות הרכב מעדיפות תצוגה מאוזנת קבועה. BYD ביקשה לבלוט, להדגיש גמישות בשימוש, ולשדר אווירה טכנולוגית נועזת. המסך בתצורה מאונכת סיפק יתרונות מסוימים בניווט ובחניה, והחברה הדגישה שהנהג יכול לבחור בכל רגע את האופן שנוח לו.

אולם מאחורי הקלעים הצטברו מגבלות. אפל וגוגל  מפתחות מערכות קישוריות שמיועדות לפעול בתצוגה מאוזנת בלבד. לא ניתן להפעיל Apple CarPlay או Android Auto בתצוגה מאונכת בדגמים הקיימים.

לכן, גם אם הנהג אהב את היכולת לסובב את המסך, החוויה המלאה של האפליקציות לא הייתה זמינה. לפי סגנית הנשיא של BYD סטלה לי, היה ברור שהגבלת מצב התצוגה יוצרת חיכוך מיותר באינטראקציה בין הנהג לאפליקציות.

BYD. התאמה למשק המשתמשים בעולם
BYD. התאמה למשק המשתמשים בעולם | צילום: שאטרסטוק

לי הסבירה שהשימוש בפועל במסכים המסתובבים היה נמוך, על אף שהלקוחות התלהבו מהרעיון. מתוך כך, החברה החלה לבחון כיצד להעניק חוויה רציפה ומותאמת יותר לשירותים מקוונים עתידיים. BYD מתכננת לשלב בדגמיה יותר אפליקציות חיצוניות, מערכות ושירותי ענן. ככל שהממשקים הופכים מורכבים ומבוססי תקנים מחייבים, מסך מסתובב הופך לסוג של מגבלה הנדסית ולא לתכונה מבוקשת.

לפי החברה, גם בחוויית הנהיגה עצמה נמצא שלמרות התפיסה שהצג המאונך נוח יותר, רוב המשתמשים נטו להשאיר את המסך במצב מאוזן. נהגים שהתרגלו לכלי רכב מודרניים מצאו שהצורה המוכרת נוחה לעיניים, לטלטלות הדרך ולקריאת מידע בזמן אמת. בנוסף, תצוגות וידאו, שירותי מוזיקה ותרשימי נהיגה שונים כמעט תמיד מותאמים למצב מאוזן.

במודל Atto 2 שיושק ללא יכולת סיבוב, החלה BYD ביישום השינוי. החברה מסבירה שהמסך הקבוע מאפשר לה לשפר את הביצועים של המערכת הפנימית, לצמצם עיכובים בתגובה, ולייעל את תכנון תא הנהג. מסך נייח מפחית את מורכבות המנגנון המכני שהפעיל את הסיבוב ומקטין פוטנציאל לתקלות. בתוך כך הוא מאפשר הפחתת משקל ושיפור מרחב הפרונט של הרכב.

בהיבט האסטרטגי, המהלך תואם את השאיפה של BYD להתרחבות משמעותית באירופה ב- 2026. הנהגת מערכות קישוריות מתקדמות נחשבת תנאי בסיסי להצלחה בשוק האירופי, שבו הלקוחות מצפים לממשקי תוכנה עקביים וקלים לשימוש. החברה הודיעה כי בשנתיים הקרובות תשקיע בשיתופי פעולה עם ספקיות תוכנה בינלאומיות, לשיפור רציף של הממשקים בדגמי החשמל וההיבריד.

BYD אטו 3
BYD אטו 3 | צילום: יואל שורץ

BYD  כבר הכפילה את נוכחותה בכמה שווקים מרכזיים, וכעת מתכוונת להרחיב את מספר נקודות המכירה באירופה לכאלף. כדי לעמוד בדרישות השוק, עליה לייצר אחידות בין דגמיה, להפחית מאפיינים שעלולים לסבך את מערכות התוכנה, ולספק חוויית נהיגה מוכרת לעשרות מיליוני משתמשי סמארטפונים. ההיגיון פשוט, תצוגה מאוזנת ואחידה מאפשרת עומק תוכנה רב יותר, עדכוני גרסה תכופים ואינטגרציה חלקה לשירותים קיימים.

בעיניים טכנולוגיות מדובר בתהליך טבעי שבו רעיון עיצובי יוצא דופן מפנה את הבמה ליעילות, לפשטות ולחיבוריות. המסך המסתובב היה סמל למקוריות, אולם המציאות הנוכחית דורשת התאמה גלובלית ולא משחקי תצורה. BYD מבינה את כיוון השוק ומעדיפה להשקיע בשיפור חוויית הנהג והנוסעים על פני גימיק ויזואלי.

תגיות:
רכבים חשמליים
/
BYD
/
שוק הרכב
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף