יום חמישי מוגדר על ידי חזאים כחלון הזמן הבעייתי ביותר עבור התעופה בישראל. מדובר ביום שבו צפויים גשמים כבדים במיוחד, כמויות שעלולות להגיע לאזורים מסוימים לרמות גבוהות מאוד, יחד עם רוחות חזקות המגיעות למהירויות של עד 80 ואפילו 90 קמ"ש במשבים. תנאים אלה מעלים את הסיכון לכמה תופעות מקשות על תפעול המסלולים, ובהן ראות נמוכה, החלקת מסלולים, רוחות צד חריגות וגזירות רוח.
ההשפעה על הטיסות נובעת בעיקר מהרוח ולא מהגשם: כשמטוס נדרש לנחות עם רוח צד חזקה מדי הוא עלול לחרוג מהמגבלות הטכניות של היצרן. במצבים כאלה הטייס נדרש לבצע הליכה סביב ולחזור לניסיון נוסף רק כאשר פקחי הטיסה מאפשרים זאת. גזירות רוח בגובה נמוך גורמות להגדלת המרווח בין מטוסים בנחיתה ובכך נוצרים עומסים תפעוליים שמובילים לעיכובים. כשאלו מצטרפים להפעלת נהלי ראות נמוכה חלה ירידה בכמות המטוסים שניתן להמריא ולהנחית בשעה אחת.
המשמעות המעשית לנוסעים היא סבירות גבוהה לעיכובים, שינויים ברגע האחרון בלוח הטיסות, המתנות ממושכות על הקרקע ולעיתים החלטה של חברות תעופה להמריא או לנחות משדות חלופיים כמו רמון או לרנקה. טיסות הפנים לאילת עשויות להיות בין הראשונות להיפגע בשל השימוש במטוסים קטנים יותר הרגישים לרוחות חזקות. גל המראות בבוקר יום חמישי נחשב גם הוא לשלב פגיע במיוחד: עיכוב קטן בתחילת הבוקר עשוי להפוך לאפקט דומינו שישפיע על כל מערך ההמראות של היום.
למרות אי הנוחות, הטיסות עצמן בטוחות. העיכובים והביטולים נועדו לוודא שהמטוס ימריא וינחת רק בתנאים החורגים לא במעט מהמגבלות הבטיחותיות. מטוסים בנויים לעמוד בפגיעות ברק וגשם שוטף והטלטלות אינן מסוכנות למבנה המטוס. בשורה התחתונה: אלה שטסים ברביעי בלילה וחמישי צריכים להתעדכן באפליקציות ואתרי חברת התעופה ונתב"ג. כך או כך, היכונו לעיכובים אפשריים בהמראות ובנחיתות.