"חולדאי לא בנוי לפוליטיקה הארצית": הרשימות הולכות ונסגרות לקראת בחירות 2021, והמפלגות מציגות בפני ועדת הבחירות המרכזית את מועמדיהן לכנסת ה-24. לכבוד המעמד, הפרשן הפוליטי והעיתונאי רביב דרוקר הגיע להתראיין בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והעריך איפה הכי מעניין: "אני חושב שאצל מרב מיכאלי".

מה לדעתך הולך לקרות אצל מרב מיכאלי?
"אני חושב שיש שם איזו תחושה שאולי לא צריך אף אחד. שאולי היא צריכה לקחת את שלח למקום 3 או 4. אני חושב שהיא קצת טועה ומסוחררת מ־8 המנדטים שנתנו לה אתמול בסקר של קמיל פוקס. היא צריכה לזכור שבשלבים המכריעים של הקמפיין, כשאתה מסתובב באולפנים וצריך לשלוח אנשים להתמודד עם אירועים חיצוניים אז הרשימה המאוד נחמדה שלה, ואני לא מתנשא עליה חלילה, אין בה מספיק אנשים לשלוח בכדי להתמודד עם הרשימה של הגדולים. אי אפשר לשלוח את עומר בר לב לבד כל הזמן. היא צריכה אנשים שמשדרים מנהיגות לאומית".

אתה חושב שיש סכנה שמפלגת העבודה או מרצ יישארו מתחת לאחוז החסימה?
"כן. ללא ספק יש סכנה. בעיקר מרצ שנתפסת ככה כקצת זקנה, מציגה את אותה הנבחרת, לא משפיעה, לא בעניינים. מאוד יהיה קשה למרצ בקמפיין הזה. אם הייתי מרב מיכאלי הייתי מנסה לעשות מהלך חזק, לקחת את חולדאי, את שלח, וגם את ירון זליכה ובכך לצמצם את נזילת הקולות. אגב, מי שיכול לבזבז קולות זה רק זליכה. שלח וחולדאי כבר לא יבזבזו קולות, הם או יפרשו או יתאחדו. זליכה, דווקא כן יכול לבזבז קולות. אם היא תחבור אליהם היא תוכל להמריא למחוזות אחרים, אבל אני לא בטוח שהיא מרגישה את הביטחון העצמי לעשות מהלכים כאלה תוך 24 שעות".

ניצן הורוביץ, מרצ (צילום: אבשלום ששוני)
ניצן הורוביץ, מרצ (צילום: אבשלום ששוני)

עד כמה האירוע של רון חולדאי מטורלל? הרי כולם חיכו לדבר הזה, ואפילו ניסנקורן העדיף אותו על פני לפיד ובסוף הנתונים שלו הם הרבה מתחת לאחוז החסימה. 
"הכי מטורלל שיש, אבל בוא אני אגיד לך משהו: כל מי שהיה בסביבתו של רון חולדאי ראה את זה בא. זאת אומרת, שזו ממש לא הפתעה לאף אחד. אולי ההתרסקות הזו היא קצת הפתעה. תשמעו, אני לא אספר על תוכן הפגישה שהייתה לי עם רון חולדאי כי היא הוגדרה כפגישת רקע, אבל הייתה לי איתו פגישה, כמו כולם אני מניח, וכשיצאתי אמרתי לעצמי או מיי גאד. תראו, הוא ראש עיר מצוין, אבל הוא לא מסוגל להיות מועמד. הוא רגיל להיות שליט יחיד. אין שום סיכוי לאדם כזה להיות בפוליטיקה הארצית. הוא לא מבין מה זה כל האנשים שמציקים לו, הפוליטיקאים שלא עושים מה שהוא אומר. עכשיו הוא נקלע למצב שיש לו חובות של 3 מיליון שקלים, הוא ביקש מאנשים כסף, מחברים טובים יותר או פחות, והוא מנהל משא ומתן מכוער שכל יעדו הוא איך להחזיר את הכסף. הוא מוכן לתמוך בכל רשימה בסופה מכניסים שני אנשים שלו לכנסת שיהיו שתי יחידות מימון".

רון חולדאי קורא למפלגות השמאל להתאחד תחת מפלגה אחת

אני מבין שמתחיל להיסדק הווטו של סמוטריץ' על בן גביר, ומה ייגזר בגורלה של אורלי לוי אבוקסיס בסוף?
"בשני הנושאים האלו אני לא יודע להעשיר את עולמכם כל כך. מה שכן, אני יכול להגיד שיש פה עוד דבר שהוא לא החלטה למחר, אבל הדבר הבא הוא שבני גנץ צריך לפרוש. היום, בסקר של וואלה, הוא כבר עומד על אחוז נקודה משהו, אנחנו ראינו את זה קורה גם אצל חולדאי - ברגע שהם יורדים מאחוז החסימה אז אחרוני הנאמנים מתפזרים עם הרוח. ברגע שיורידם מתחת לאחוז החסימה קשה מאוד לחזור ולהיות מעל אחוז החסימה. זה אולי לא מגיע לו, זה אולי לא צודק, אבל זה. הגענו לקיר".