ח"כ ויו"ר ימינה נפתלי בנט, המתמודד לראשות הממשלה, הגיע היום (חמישי) לאולפן 'בחירות אישיות' לשיחה עם ינון מגל ויקי אדמקר. במהלך השיחה, התייחס בנט לתוצאות הסקר שפורסם הבוקר ברדיו 103fm, לפיו בנט הוא יהיה האיש שיחזיק את כף המאזניים של הבחירות. לפי הסקר, לראשונה, קיים תיקו בין שני הגושים - כן או לא ביבי.

בנט הגיב לביקורת שהעביר עליו יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער ואמר: "אני לא רוצה לתקוף אותו כי נצטרך לעבוד בממשלה הבאה. הוא פוליטיקאי מיומן, ערמומי, בעל כישרון פוליטי לא מבוטל, וכך גם אנשים אחרים אצלו במפלגה, שבעצמם פליטי ממשלת נתניהו. מי שהיה באופוזיציה בשנה האחרונה והיחיד שנלחם זה אני. אלקין שיבח את נתניהו מעל כל במה והאוזר והנדל רק האריכו את כהונתו. אז במבחן המציאות אני עמדתי".

בסקר שפורסם הבוקר בתוכנית 'שבע-תשע' ב-103fm עולה כי ימינה מתמקמת כמפלגה הרביעית בגודלה, וזוכה ל-11 מנדטים. למרות זאת, הופך בנט לשחקן המרכזי במערכת הבחירות הקרובה. זאת מכיוון שאם יחבור לנתניהו אזי הגושים יזכו למספר מנדטים זהה – 60. אך במידה ויחבור דווקא לסער וללפיד, לנתניהו לא תהיה אפשרות להרכיב את הממשלה הבאה.

למרות תוצאות הסקר, השר לשעבר סבור כי הוא יהיה המועמד שירכיב את הממשלה הבאה. הוא הסביר מדוע: "הרי מה לפיד וסער אומרים? מחרימים מיליון מצביעים. אי אפשר יהיה ככה להקים ממשלה, הסיבה שאני אצליח, גם אם לא יהיו לי הכי הרבה מנדטים, היא כי אני לא מחרים אף אחד ולא שונא אף אחד. אני לא אכנס לשיח חרמות".

עוד עולה מהסקר כי יש עתיד ממשיכה במגמת ההתחזקות וזוכה ל-17 בעוד תקווה חדשה נדחקת למקום השלישי עם 14 מנדטים. בנט לא הביע חשש מהפער בין תקווה חדשה לימינה, ואמר: "סער הוא 3 מנדטים מעליי? הכול בסדר. כל אחד בא עם מניירה וסיסמה פוליטית, אני בא לציבור בצורה מאוד שונה מהרגיל – 'הנה ההצעה שלי איך לצאת מהקורונה'. אני היית שר ביטחון של כל מדינת ישראל, ואהיה בעזרת השם ראש הממשלה של כל עם ישראל".

בהמשך, ביקר את הממשלה הנוכחית, וקרא להחליפה: "אני בכל מערכות הבחירות מ-2013 ועד היום, לא הרגשתי אף פעם שהבית עולה באש. הפעם אני בתחושה שמדינת ישראל בכאוס נוראי, שזה לא רק הקורונה. אנחנו ב-4 מערכות בחירות בלי קשר לקורונה, בלי תקציב בלי קשר לקורונה ויש פה כישלון מנהיגותי. נתניהו ומירי רגב וצמרת הממשלה הזאת נושאים באחריות ישירה למחדל המוטציות בנתב"ג שהביא למותם של אלפי ישראלים ולתחלואה נוראה, והחריב פה חלקים גדולים מכלכלת ישראל ומפרנסת ישראל. העובדה שהם מנעו במשך 10 חודשים בדיקות בנתב"ג, על אף אינספור דרישות, זה דבר כל כך חמור וזה מצטרף לכל כך הרבה דברים אחרים".

לאורך כל השיחה ניסו ינון מגל ויקי אדמקר לקבל תשובה ברורה מחבר הכנסת לשאלה שמעסיקה רבים – האם ביום שלאחר הבחירות הוא יהיה מוכן להיכנס לממשלה תחת נתניהו? בנט סירב להעניק תשובה מפורשת והשיב בעמימות: "אני חושב חד משמעית שהוא חייב ללכת הביתה. אני לא מחרים אף אחד חוץ ממי שלא בעד מדינה יהודית ודמוקרטית, שהוא מבחינתי לא שחקן. אבל כל מפלגה שבעד מדינה יהודית דמוקרטית יוכל להיות שותף בממשלה שנקים. ההתחייבות היחידה שאני נותן – אני אעשה מה שהכי נכון בעיניי למדינת ישראל".

על נתניהו אמר: "יש לי הערכה מאוד גדולה אליו, אני חושב שהוא עשה דברים טובים מאוד למדינת ישראל. אבל בשנה האחרונה הוא נכשל כישלון קולוסאלי והוא כבר לא מסוגל לחלץ את ישראל מהאירוע, הוא לא מסוגל לאחד את העם כדי לצאת מזה, ולכן הגיע הזמן להגיד לו 'תודה ,אבל תעביר את המושכות'. בגלל כישלון המנהיגות מיליוני אנשים משלמים מחירים קשיים מנשוא".

כמו כן, הוא התייחס לריצה המשותפת שסוכמה אתמול בין שותפו לשעבר לדרך בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. את החיבור יצר נתניהו, שפעל במטרה למנוע איבוד קולות לימין. לדעתו של בנט, "נתניהו פועל למען האינטרסים שלו", והוסיף: "שיעשה מה שהוא רוצה".

בנט וסמוטריץ' בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנט וסמוטריץ' בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מתקווה חדשה נמסר: "בנט מנסה בכל דרך אפשרית לטשטש את העובדה שמי שיצביע בנט ימשיך לקבל את נתניהו. רק הצבעה לגדעון סער תביא לחילופי שלטון".