עם סגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24, פרופסור עופר קניג מהמכון הישראלי לדמוקרטיה העריך כיצד תיראה הכנסת הבאה. מספרן הגבוה של הנשים בכנסת צפוי להישמר, בעוד מספר הגנרלים בפוליטיקה הישראלית צפוי לרדת. קניג אף מעריך כי יבלטו במיוחד הנציגים שהגיעו למשכן הכנסת מהשלטון המקומי.

ייצוג הנשים בכנסת צפוי להישמר, כך לפחות עולה מסקרי המנדטים האחרונים אשר מראים כי מתוך 120 חברי הכנסת, 30 יהיו נשים. מתוכן, רק מרב מיכאלי משובצת במקום הראשון ברשימתה. כשבע נשים משובצות במקום השני ברשימות מפלגותיהן. הייצוג הנשי הגדול ביותר בתוך רשימה אחת, צפוי להיות של מפלגת הליכוד.

מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)

בכנסת ה-23 נרשם גם שיא של ח"כים לא יהודים: 17 ערבים ודרוזים. הפעם לא בטוח שהמספר הזה יישמר, והרבה תלוי אם רע"מ ומרצ יעברו את אחוז החסימה.

בגזרת הגנרלים, מספר המושבים אותם ייתפסו בכירי הצבא וכוחות הביטחון השונים מתנדנד בין שבעה לעשרה מושבים, לאחר פרישת משה יעלון, גבי אשכנזי ורפי פרץ. בעוד בכנסת הקודמת עמד המספר על 13 ח''כים, קניג מזכיר כי בשנת 2016 לא נותר במערכת הפוליטית אף רמטכ''ל.

שליש מחברי הכנסת ה-20, שכיהנה בין השנים 2015-2019, כיהנו בעבר בשלטון המקומי. הכנסת ה-24 צפויה גם היא לכלול חברים רבים עם רקע דומה. בין החדשים: מאיר יצחק-הלוי (אילת), אלון דוידי (שדרות) עופר ברקוביץ' (ירושלים) ומאזן גנאים (ראש עיריית סח'נין לשעבר, ובמידה רע"מ תעבור את אחוז החסימה).