מזכ"ל דגל התורה, יו"ר ועדת הכספים ומי שממוקם ראשון בסיעת יהדות התורה לבחירות ה-24 לכנסת, משה גפני, הכחיש הערב (ראשון) את אמירותיו השערורייתיות של הרב חיים קנייבסקי במהלך הסגר: "הרב קנייבסקי אמר כל הזמן לשמור על ההנחיות". את הדברים אמר גפני בראיון בחדשות 12, בו לא שלל ישיבה תחת יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד: "נראה, אם המצע שלו ישתנה, אז אנחנו נדבר".

חרדים בהלווית הענק בירושלים בניגוד לכללי הסגר והקורונה (צילום: רויטרס)

עוד השיב כשנשאל האם קיים סיכוי בו לא ימליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה כי "כנראה שנמליץ עליו, אבל שוב, ייתכן מצב שונה. החברה השתנתה, החיים, המציאות הקשה". עם זאת, שלל ישיבה תחת גדעון סער. "אני נגד בחירות, חושב שמדובר בנזק גדול, אבל אנחנו נדבר כשנראה את התוצאות".

כשנדרש להתייחס אל ההפרות החמורות של חלקים בחברה החרדית, גפני ביקר בחריפות את "מי שחוגג במסיבות בתל אביב או בראשון לציון". הוא שלל את האיבה השוררת בין הציבור החילוני לזה החרדי, ואמר כי "אין שנאה כלפי הציבור החרדי, הציבור החילוני אוהב את הציבור החרדי", אמר. עוד הוסיף: "הרוב המוחלט, המיינסטרים, עושים טקסים מצומצמים על פי ההנחיות" וביקר את התקשורת: "הוצאתם פוקוסים על מקומות שבהם הייתה הפרה".

עם זאת, גפני יצא נגד ה"הסתה" לדבריו שמתרחשת נגד הציבור אותו הוא מייצג בכנסת וחלק על האמירות שטוענות כי אין הנהגה מסודרת לחרדים וזו הסיבה ל"כאוס" השורר בתוכו: "ההנהגה לא נעלמה, אני לא מקבל את ההסתה הזאת שיש נגד הציבור החרדי, לא מקבל את זה, נמאס לכולנו". לבסוף, פוצץ גפני את הראיון לאחר שנשאל מדוע מפלגתו מתנהגת כאילו הייתה באופוזיציה בעוד שהיא נמצאת בקואליציה, וטען כי אין לו מה לענות יותר.