ענת דוידוב שוחחה הערב (שני) בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM עם היועץ האסטרטגי, ליאור חורב, לקראת הבחירות הרביעיות, ועל השפעת פתיחת שלב ההוכחות במשפט נתניהו על הבוחר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כפר באשמה בדיון בבית המשפט. צילום: קונטקט

"היום הזה לא כל כך חשוב משפטית כמו עצם העובדה שהתקיים. נתניהו עשה הכל כדי לא להגיע ליום הזה, האיש שדחה פעם אחר פעם את חקירתו עושה זאת גם עם משפטו ואזז הוא התלונן שהמועד הגיע לפני בחירות מספר ארבע שבאות אחרי המערכות הקודמות. לא היה בתולדות המדינה איש ציבור שנחקר והכתיב למידה למשטרה וליועמ"ש מתי הוא ייחקר, לכמה זמן, באילו תנאים ומה המרווח בין חקירה וחקירה. המטרה של הדחייה היא לכאורה שלא תהיה התערבות בתהליך הדמוקרטי אך זו טענה מופרכת כי האיש שמבקש לדחות חותר לחוק חסינות וחוק צרפתי ומקווה שהמשפט הזה לא יימשך", אמר חורב.

"אני לא חושב שלגבי הבייס הליכודי העניין הזה משפיע, 30 המנדטים קשיחים מאוד, אין אף מפלגה חוץ מהחרדיות ואולי המשותפת שיש לה קשיחות הצבעה באופן כל כך דרמטי, כמעט אין שונות מבין הסקרים, בעוד שרואים ירידה די דרמטית של בנט וסער, על נתניהו זה לא ישפיע. על אף שאני מעריך שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה או שנלך לבחירות, גם במקרה שנתניהו לא ירכיב ונלך לבחירות נתניהו יודע שחלון ההזדמנויות של חקיקת חוק חסינות וחוק צרפתי לא יחזור על עצמו", הוסיף.

"את המחיר ישלם בעיקר סער כי הוא לא ממצב את עצמו בניגוד למפלגות מרכז, הוא שם את עצמו בצד האידאולוגי הימני הקשה. הוא לא מחפש באמת את הקולות הליברליים והרכים. אם מישהו ישתכנע שההצבעה לסער מסכנת את המשך שלטון הימין, הוא יצביע למפלגות הבסיס, כי הקולות שעברו מכחול לבן לסער כבר נטשו.  תופעת שתיית המנדטים לא תהיה משמעותית בבחירות האלה", המשיך חורב.

כמו כן, על מצבה של מפלגת העבודה המתאוששת אמר חורב: "מי שמצפה שכבר בסיבוב הזה מרב מיכאלי תצליח להחזיר את מפלגת העבודה לאזור החיוג הדו ספרתי זה לא יקרה. אם היא תביא את ההישג של אבי גבאי פלוס מנדט, זה יהיה הישג פוליטי יפה".