יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) לתמונת המצב הפוליטית בבחירות לכנסת ה-24 וסיפר בריאיון לגל"צ כי בכוונתו לשנות את "פוליטיקת החרמות" שלדבריו לא מאפשרת להקים ממשלה. "אני לא מחרים אף אחד, לא נתניהו ולא את הצד השני. אני מעדיף להיות המבוגר האחראי ולהפסיד כמה קולות כי אני לא מוכן להחרים אותו ואותו".

קמפיין של תקווה חדשה נגד בנט. באדיבות המפלגה

לא תסכים לרוטציה עם נתניהו? או לרוטציה עם סער או לפיד?
"כל הזמן רוצים ממני התחייבות כזאת וכזאת. אני לא שם. אני רוצה לקבל את הזכות מהציבור הישראלי להנהיג את המדינה ולהקים ממשלה טובה שתוציא את המדינה מהמשבר ותתעסק בראש ובראשונה במיגור הקורונה".

איזו ממשלה? עם מי?
"אני לא מחרים אף אחד, לא נתניהו ולא את הצד השני. פוליטיקת החרמות יוצרת מצב מעשי שאי אפשר להרכיב ממשלה. אם כל אחד מהאנשים יעמוד בהחרמות שלו אז הפאזל הקואליציוני לא יתקיים. אני מעדיף להיות המבוגר האחראי ולהפסיד כמה קולות כי אני לא מוכן להחרים אותו ואותו".

אז סער ותקווה חדשה צודקים, אתה לא פוסל ישיבה תחת נתניהו.
"אתה יודע, אותה מפלגה ששמונה מעשרת הראשונים ישבו עד לפני חודשיים בממשלה של נתניהו".

גם אתה ישבת בממשלה.
"אני ישבתי בממשלה אחרת מוצלחת בגל הראשון ניהלתי את הדברים ביד רמה כשר הביטחון והעסק תפקד. ואז הקימו ממשלה גרועה וגם שנתניהו ניסה לשכנע אותי בכל מחיר להיכנס סירבתי ואמרתי לו שהגיע זמנו להעביר את המושכות. אבל אני מוכן לשבת גם עם סער גם עם הליכוד כדי שתהיה פה ממשלה אחרת ניפגש ב2025 בבחירות העשרים".

תמנע בחירות חמישיות בכל מחיר?
"אעשה הכל הכל כדי למנוע בחירות חמישיות ובכוח שיהיה לי אני מתכוון להקים ממשלה לכפות על שני הצדדים להפסיק עם החרמות. בגלל חרמות הדדיות איבדנו פה מדינה לפני 2000 שנה ממש כל אחד צודק כל צד צודק ובאמצע המדינה מתפרקת. התפקיד שלי לשלב ולאחות את הקרעים ובטח לא נצליח בזה על ידי חרמות". 

ראש הממשלה נתניהו בביקור בזרזיר, קרדיט: יותם רונן

בהמשך התייחס בנט לכישלון הממשלה בניהול משבר הקורונה ואמר: "כל עוד המדינה תפקדה טוב סברתי שנתניהו צריך להיות רה"מ. אני כבר לא שם לא בגלל המשפט אלא בגלל מה שקרה בשנתיים האחרונות. אזרחי ישראל יודעים שיכול להיות פה הרבה יותר טוב, אפשר לפתוח הכל מחדש עם ניהול נכון והנהגה שפויה ולייצר פה מדינה הרבה יותר טובה. זה לא בשמיים לא צריך קבינט פיוס, רק צריך מנהיג שאוהב בני אדם".

"הציבור לא אשם בכישלון הסגר. הציבור הישראלי הוא לא ציבור רע אלא ההנהגה שלו כשלה. הציבור טוב וכשהייתי שר הביטחון ראיתי ציבור מעולה גם בבני ברק וערים ערביות. אבל הציבור רואה שנכנסים לסגר ויוצאים, ואין תוחלת, לאיש אין ספק שאנו בדרך לסגר רביעי. ישראל שיאנית בימי הסגר, סגירת עסקים וחינוך, ועדיין רמת התחלואה התמותה מהגבוהות בעולם. איך זה הגיוני שגם סוגרים הכי הרבה וגם מתים הכי הרבה בגלל ניהול לא נכון?"

בנט סיכם: "נתניהו לא הצליח, הוא נכשל בדבר הזה והסיבה שאני מעמיד עצמי לראשות ממשלה אחרי שנים רבות בהן חשבתי שנתניהו הוא האיש הנכון. היום, אחרי 42 שנים של נתניהו בפוליטיקה, הגיע הזמן להגיע לו שלום ולהעביר אליי את המושכות כי אני אעשה עבודה הרבה יותר טובה ממנו בניהול המשבר".