יועץ התקשורת רונן צור הגיש היום (רביעי) עתירה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24, בה הוא מבקש לפסול את גלית דיסטל-אטבריאן, ששוריינה למקום העשירי ברשימת הליכוד לכנסת, בשל הסתה גזענות.

בעתירה מנה צור מספר התבטאויות בעלות אופי גזעני מהשנים האחרונות, אותן פרסמה דיסטל-אטבריאן ברשת החברתית:

באחת מהן, שנכתבה ב-9 בינואר 2019, כתבה "הגבר היהודי האשכנזי יותר אינטליגנטי מ-80% מהאוכלוסייה האנושית. מי שאשם בכל זה הוא היטלר. הוא לקח את העניין של עליונות הגזע למקומות מאוד בלתי נעימים ומאז אף אחד לא יודע לרמוז על שוני שנובע מסיבות גנטיות. במקום זה כולם מדברים על העובדה שכולם שווים אבל זה שקר. יש נמוכים, יש גבוהים, יש יפים ויש אלה עם מטבוליזם... יש מכוערים ויד חכמים יותר ופחות. יש קבוצות עם מאפיינים ברורים ואסור לדבר על כל זה כי היטלר".

בפוסט אחר מה-4 באוגוסט 2020 שעסק בישראל הראשונה והשניה כתבה: "הפריפריה היא מזרחית: חריימה מקיר לקיר. ביבי אלוהים. תורים בחצר של המקובל. לא עוני אבל גם לא עושר גדול. קידוש בשבת. תת ייצוג מוחלט איפה שחשוב. מוקדי הכוח לעומת זאת הם אשכנזים באופן מובהק: בעליון, בפרקליטות, באקדמיה, בוועדות התרבות בתקשורת, בתרבות ועוד... רובנו באמצע, אבל איפה שחלש - הרוב הוא מזרחי. איפה שחזק - הרוב אשכנזי".

כזכור, דיסטל שוריינה לפני שישה ימים למקום ה-10 ברשימת הליכוד לכנסת ה-24. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסרטון שצילם עם דיסטל כי "גלית היא כוח נשי עוצמתי. היא אישה עצמאית, אישה שלא מהססת לומר את דעותיה, אישה שבאה מן העם, מכירה את העם, את העצמאים והעסקים הקטנים, אבל מעל הכל מאמינה ברעיון הלאומי. ואני בטוח גלית שיהיו לך הישגים גדולים מאוד כחברת כנסת בליכוד ומעל הכל - תעזרי לנו עכשיו להשיג את היעד הגדול שלנו - ממשלת ימין על מלא". הסופרת הודתה לנתניהו וציינה: "אני נרגשת באופן שקשה לתאר במילים".