39 ימים נותרו עד הבחירות, ונדמה כי הקרב הפוליטי מתחיל לעלות הילוך. האיחוד בימין בשבוע שעבר, והסכם העודפים מעורר הסערה בין הליכוד לציונות הדתית, עמדו בסימן סקרי השבוע. ממוצע הסקרים, שהביא ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM כמדי שבוע, ושכלל גם את סקר 'מעריב' שראה אור הבוקר (שישי) מגלה כי כוחו של הליכוד נחלש מעט - עד לכדי 28 מנדטים. מנגד, העבודה שומרת על נתון גבוה יחסית של שישה מנדטים.

מסקר הסקרים עולה כי לנתניהו אין גם השבוע, למרות התהפוכות, קואליציה של 61 מנדטים - וזאת גם אם יצליח לשכנע את נפתלי בנט וימינה לחבור לממשלה בראשותו. מהעבר השני, ניצבת יש עתיד עם נתון יציב של 18 מנדטים, ופער מובהק של 5 מנדטים מתקווה חדשה של גדעון סער - אשר עומדת על 13 מנדטים בלבד. המפלגה בראשות גדעון סער נמצאת בסיטואציה לא פשוטה. סער טען מעל כל במה כי בכוונתו להחליף את נתניהו, וכי הוא היחיד שיש ביכולתו לעשות זאת - אך במידה ותקווה חדשה תמשיך במגמת ההיחלשות, ויתברר כי לא הוא זה שיוכל להזיז את נתניהו מכיסאו, מגמת ההיחלשות בכוחו האלקטורלי עשויה לגבור.

סקר הסקרים 12/2/21 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
סקר הסקרים 12/2/21 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ימינה מתחזקת מעט ל־12 מנדטים, ונושפת בעורפו של סער. לאורך השבוע התנצחו אנשי המפלגות זה בזה, כאשר בימינה כינו את תקווה חדשה מעל לכל במה "מפלגת אווירה", בעוד אנשי סער טענו כי בנט "עוסק רק בדיבורים". בהמשך, הרשימה המשותפת ממשיכה להיחלש ומציגה, לא בפעם הראשונה, נתון חד־ספרתי של תשעה מנדטים. ש"ס שומרת על שמונה מנדטים, ויהדות התורה נחלשת מעט לשבעה. ישראל ביתנו עומדת אף היא על שבעה מנדטים.

מפלגת העבודה שומרת על המומנטום, כאמור, עם שישה מנדטים - נתון מרשים לאור העובדה כי לפני הפריימריז ובחירתה של מרב מיכאלי, ראתה המפלגה את עצמה מתחת לאחוז החסימה בכל הסקרים. מרצ, כאמור, נמצאת מעל הקו האדום עם ארבעה מנדטים, וזאת אחרי שבאחד הסקרים השבוע ירדה מתחת לאחוז החסימה. גם כחול לבן שומרת על כוחה בסקרים האחרונים עם ארבעה מנדטים.

ות הקרובים, אך השאלה הגדולה היא שאלת התמונה הרחבה: האם רה"מ נתניהו ימצא את המסלול שיוביל אותו לכהונה נוספת בראשות הממשלה, או שלמרות כוחו של הליכוד, יהיה בעמדת נחיתות במספר הממליצים עליו, כפי שמצטייר מהסקרים האחרונים. 39 ימים, בהקשר הזה, הם נצח.