בחירות 2021: בגוש המרכז-שמאל יש חשש מאובדן קולות. זאת, לאחר שבסקרים פנימיים שנערכו על ידי שלוש מפלגות שונות, מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ לא עוברת את אחוז החסימה. חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן) הדף הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM את הנתונים, והבהיר כי כחול לבן תרוץ עד הסוף.

גנץ מתייחס למשפט נתניהו: "בלעדינו הוא היה מקבל חסינות". צילום: דוברות משרד המשפטים

בשלושה סקרים פנימיים של שלוש מפלגות שונות, כחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה.
"כחול לבן עוברת את אחוז החסימה, אני לא יודע מה הסקרים הללו. בכל הסקרים שאנחנו רואים, אנחנו עמוק בתוך אחוז החסימה. היינו מעל ארבעה או חמישה מנדטים, היינו רוצים אולי קצב יותר מהיר אבל אנחנו מתחזקים. בסופו של דבר מי שנוקטת באחריות היא כחול לבן, בולמת את נתניהו ולא מאפשרת לו את כל הטרלול".

אם תגיעו למצב בו לא תעברו את אחוז החסימה, תפרשו?
"לא נהיה במצב הזה, אנחנו רק מתחזקים, עולים מעל ארבעה מנדטים. נגיע עד סוף המרוץ, המשחק של הבחירות משוחק עד שהשופט שורק, עד הסוף".

בארבעה הימים האחרונים לפני הבחירות לא מתפרסמים סקרים, אתם לא תדעו. 
"כחול לבן מתחזקת מיום ליום ואנחנו נהיה עד קו הגמר. אנחנו נראה לכולם שאנחנו אחראים". 

מתוך שלוש מפלגות שונות, מרצ עוברת וכחול לבן בכולם לא עוברת.
"ציוץ של כתב שלא יודע מי המפלגות, לא רואים את הסקרים – אנחנו מתמודדים עד הסוף".

גם אם אתם לא עוברים את אחוז החסימה אתם חלק מממשלת המעבר.
"אנחנו לא יודעים מה יקרה אחרי הבחירות, מה שנכון הוא שאחרי הבחירות הללו אנחנו חייבים להיות בממשלה".

אם אתם לא עוברים, לא תהיו חלק מהממשלה הקיימת?
"אנחנו כמובן לא נפרוש, אנחנו הבלם האחרון של נתניהו, אבל יש חשיבות גדולה שבני גנץ יהיה ח"כ אחרי החבירות כיוון שאם חלילה נתגלגל לבחירות חמישיות, בנובמבר אמורים להיות חילופים בין נתניהו לגנץ על פי החוק ולכן יש חשיבות. לא הייתי מזדרז להספיד אותנו".

זה מה שיניע אנשים לקלפיות? העובדה שגנץ יהיה רה"מ החלופי ואם לא תוקם ממשלה חדשה הרוטציה תתקיים?
"החוק קובע שאם הולכים לעוד בחירות, בסוף יש מועד חילופים בין נתניהו לגנץ. יש חשיבות גדולה שכחול לבן תהיה נוכחת בבחירות הבאות כי הוכחנו שאנחנו עושים את הדבר האחראי".

אם לא תעברו את אחוז החסימה תפרשו?
"אנחנו הולכים להיות הבלם של נתניהו".

מה זה אומר מדיניות אחראית?
"אנחנו מתמודדים עד הסוף, זה מה שקורה. כל ההתנהלות שלנו בתוך הממשלה אחראית. אנחנו תמיד מציבים את ישראל לפני כל דבר אחר לעומת הליכוד ורה"מ שכל הזמן שמים את השיקולים הפוליטיים והאישיים שלהם לפני כל שיקול אחר, ואם זה היה תלוי ברה"מ היינו היום בסגר".

כחול לבן דורשת לפתוח הכל?
"אנחנו דורשים פתיחה בתו ירוק של תרבות ותיירות במתכונת של איים ירוקים, חדרי כושר, בצורה מדודה, זהירה ולא מופקרת, אבל לא יכול להיות שיש מיליוני מחוסנים ועדיין משאירים עסקים סגורים".  

חושש מפורים?
"צריכים לדאוג ממה שהיה בשנה שעברה. סיפור החיסונים עדיין לא מאפשר מסיבות המוניות. אני קורא לגורמי האכיפה לאכוף בצורה שוויונית ונחושה את כל סוגיית ההתקהלויות".