שר התחבורה לשעבר ויו''ר מפלגת "הציונות הדתית", ח''כ בצלאל סמוטריץ' שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM וסיפר מדוע החליט לחבור לאיתמר בן גביר בריצה לכנסת: "לא מוכן להדיח קבוצה שלמה של האוכלוסייה ולדחוק אותה בכוח לחפש אפיקי השקעה פחות דמוקרטיים. בג"ץ קבע פעם אחר פעם שהוא לגיטימי". בנוסף, סמוטריץ' האשים כי אם תקום ממשלת שמאל "התוצאה תהיה אוטובוסים מתפוצצים ואלפי הרוגים ופצועים". יו"ר המפלגה טען כי צריך שימינה תהיה קטנה כמה שניתן בכנסת הבאה: "אם היא תהיה גדולה מדי, אולי לנפתלי בנט יהיה יצר הרע לחבור לשמאל"

את מי אתה מעדיף, בנט או בן גביר באידיאולוגיה שלך?
"אני מניח שאני קרוב לשניהם באותה מידה, מסכים איתם בחלק דברים וחלוק בכמה דברים. הבעיה שלי עם נפתלי היא בהחלטה שלו לשים הכול בצד ולהתעסק אך ורק בפרנסה ובעיקר לומר את האמירות כדי להכשיר את הדרך לממשלה עם השמאל, עם לפיד".

בצלאל סמוטריץ'. צילום: מפלגת הציונות הדתית

בסוף אתה יותר קרוב לבן גביר?
"אני מאוד מבין אותך, היית רוצה שנחזור על הטעות של 92', ניתן לכם לעלות לשלטון והתוצאה תהיה אוטובוסים מתפוצצים ואלפי הרוגים ופצועים. אנחנו גילינו אחריות כדי למנוע זריקת קולות לפח בימין, כדי שנצליח להקים ממשלת ימין טובה".

אתה הכנסת כהניסט לכנסת.
"יזכרו לי את העובדה שאני דמוקרט אמיתי, אני לא מוכן להדיח קבוצה שלמה של האוכלוסייה מהמשחק הדמוקרטי ולדחוק אותה בכוח לחפש אפיקי השפעה פחות לגיטימיים. אני לא חייב להסכים על כל דבר עם בן גביר, הוא טוען שהוא רחוק מלהיות ממשיכו של כהנא. אתם כל הזמן חוזרים על הקלישאה אבל אין לכם ולו בדל של ראיה. בג"ץ הכשיר אותו פעם אחר פעם וקבע שהוא בהחלט לגיטימי להיות חלק מהמשחק הדמוקרטי במדינת ישראל. אתם כועסים שהימין מגלה אחריות. אני גאה על האחריות שחבריי ואני לקחנו כדי למנוע בזבוז קולות".

המתקפה על בן גביר לא צלחה, כי ברור שבן גביר לא מייצג את תנועת כ"ך.
"אני רוצה להכניס אותו לכנסת, מגיע לו, מגיע לבוחריו. אתם רוצים להקים ממשלה שנשענת על אנשים שכופרים באתוס של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הם בסדר גמור? המטורללת במספר שבע במפלגת העבודה? אתם האחרונים שתטיפו לנו מוסר. אם איתמר בן גביר היה מודיע שהוא לא יושב עם נתניהו, יריב היה שם תמונות של בן גביר ושל הרב כהנא על האוטו שלו אם רק היה מודיע שלא יילך עם נתניהו".

מה קורה במצב הפוליטי, אם קמה ממשלת לפיד, סער, בנט וכו'. זה לא נראה שיש היתכנות לגוש 61, בנט יבוא איתכם?
"אני לא יודע, זו שאלה שבהחלט מטרידה אותי, אחת הסיבות שאנחנו רצים בנפרד זה שנפתלי לא התחייב לי לחתור עד כמה שאפשר לממשלת ימין. אם נפתלי יהיה גדול מדי אולי יהיה לו יצר הרע ללכת לממשלה עם לפיד, ולו כדי להיות ברוטציה רה"מ לכמה חודשים, בעיניי זה יהיה אסון. אם הוא יהיה קטן כנראה שהסיכון קטן יותר שהוא יעשה את זה. דמוקרטית זה הזוי שראש מפלגה עם 15 מנדטים יהיה ראש ממשלה, בגלל שילוב אינטרסים יעשו עוד ממשלה תלת ראשית כאילו לא ראינו איך נראית ממשלה דו ראשית. אני חושב שהציבור צריך לשאול את עצמו את השאלה הזאת מי שרוצה ממשלת ימין יצטרך להצביע לנו".

אין סיכוי שיכניסו אתכם לממשלה עם לפיד?
"אנחנו לא נכנס גם אם ירצו כי אנחנו מפלגה ימנית". 

תגובת ימינה: "ישראל נמצאת במצב חירום בדרך ל-6,000 מתי קורונה, זו לא העת למריבות. אנחנו מכבדים את החלטתו של סמוטריץ' להתפצל ולהקים מפלגה, ימינה לא מוותרת במילימטר על ערכיה. רק ימינה בראשות נפתלי בנט תחלץ את ישראל מהכאוס".