ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העניק הערב (שני) ראיון ליונית לוי בחדשות 12. מדובר באירוע חריג, שכן כידוע נתניהו אינו מרבה להעניק ראיונות לכלי התקשורת הישראליים, למעט ערוץ 20 המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית. במהלך הריאיון, נתניהו הודה שאכן שוחח עם עד התביעה ארנון מילצ'ן לאחר הגשת כתב האישום, אך טען כי השיחות כלל לא עסקו בעניין המשפט. 

כמו כן, התייחס נתניהו להסכם העודפים השנוי במחלוקת שחתם עם מפלגתו של איתמר בן גביר והבטיח: "הוא לא יהיה שר", סיפר שנשיא ארה"ב החדש ג'ו ביידן טרם התקשר ("הוא יתקשר, היחסים מוצקים") ואפילו העביר מסר לשופטים בתיקיו וטען: "התביעה נגדי רוצה להתערב בבחירות, מקווה מאוד שהשופטים לא ייכנעו ללחץ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת קבינט הקורונה (קרדיט: ללא)

בוא נדבר על פוליטיקה. רוטציה לא על השולחן. אם בנט יציע רוטציה, לא ילך?
"יש הזדמנות להקים ממשלת ימין אמיתית בהנהגתי, אנחנו ננצח ביותר מ-61. בואי נראה את מי צריך, אבל תראי שאסור לחזור לרוטציה. לא רוטציה ולא מוטציה. אני חושב שאזרחי ישראל ידאגו שלא תהיה רוטציה כי אני רואה את ההזדמנות האמיתית להקים ממשלת ימין בהנהגתי. זה לא יהיה משום שבסוף הבחירות האלו הן בחירה ביני לבין לפיד. זו הסיבה שלא תהיה רוטציה".

בן גביר יהיה שר בממשלה?
"הוא לא יהיה, הוא לא כשיר לכהן כשר בעיניי. אני מניח שיהיו קווים שהוא לא יסכים להם. אבל אני מחליט. הוא לא יהיה בממשלה אבל בקואליציה. הוא יכול לרצות הרבה דברים אבל הוא לא יהיה בוועדה למינוי שופטים. הוא לא יהיה ב-61, נשיג יותר".

אתה קידמת את המפלגת הזאת, הינדסת את השילוב בין נעם לסמוטריץ', חתמת על הסכם עודפים. זה לגיטימי בעיניך?
"ודאי, לא רוצה לאבד קולות. קיבלת תשובה למה בן גביר לא יהיה יו"ר ועדה, בגלל אמירות עבר שלו. עמדותיו של בן גביר עמדותיו, לא עמדותיי".

בהמשך אמר נתניהו: "אני לא חוזר בי ממה שאמרתי על מפלגות הערבים. אני לא אשען על מי שמתנגד לציונות. בשום צורה. אני לא אעשה את זה ואני מתחרה עם מנסור עבאס על הקולות, הוא יריב שלי. אני פונה לאזרחים הערבים, הלכתי בחוף בקיסריה ואנשים קראו לי אבו יאיר. אני אומר להם: מה אתם צריכים ללכת למפלגות האלה? סתם מתווכים עם הבטחות שווא, קיצוניים. אני מתחרה עם עבאס, שאגב הלך עם לפיד. עבאס הוא לא שותף שלי ולא אשען עליו, אני אקח ממנו את הקולות".

אם לא יהיו לך 61, תוביל אותנו לבחירות מספר 5?
"יהיו לי 61 בוודאות. יהיה שינוי ויש פה הזדמנות חד פעמית, הבוחרים שלנו מתקבצים ומבינים שזה ביני לבין לפיד. אני אגיד את זה בצניעות לא מאוסה, מה שאני מסוגל לעשות בשעה אחת, לפיד יריבי, לא יהיה מסוגל לעשות כל תקופת חייו".

אני רוצה לשאול על גדעון סער, הוא יותר ימני ממך - אז למה אתה מדבר כל הזמן על ממשלת ימין?
"הוא קשר את גורלו אצל לפיד והוא יהיה שר אצל לפיד אם הוא היה עובר. הוא ישב בממשלת שמאל בראשות לפיד. הפעם יהיו לי 61, זו ההזדמנות שיש הפעם".

למה ביידן לא מתקשר?
"הוא יתקשר. אני אגיד לך מה זה אומר לי - יש לנו יחסים מוצקים 40 שנה. אנחנו מכירים אחד את השני ויש הרבה הסכמות בינינו אבל יש גם חילוקי דעות בנושא איראן והפלסטינים".

האם בגלל כל הדברים האחרונים שקרו האמריקאים לוקחים מרחק?
"בדקתי מאות חברי קונגרס וסנאטורים ובדקתי, 50-50, אבל העמדה שלי היא לא רפובליקנית או דמוקרטית - שאלת המדיניות, מי שתומך במדיניות שלנו אני איתו. מי שיתמוך באיראן - אני נגדו. האמריקאים מקשיבים יפה מאוד, אבל יש אינטרסים ברורים שאני עומד מאחוריהם".

אתה מדבר על נתניהו המאחד. בנך יאיר שיחגוג 30 כותב דברים שנויים מאוד במחלוקת בחשבון הטוויטר שלו. למה זה לא משהו שאתה מצליח לעצור?
"יש לך ילדים? את שולטת בהם? זה לא בשליטתי. הוא אדם עצמאי, עם דעות. אני מאוד אוהב אותו ומעריך אותו, אבל לפעמים הוא חד מדי ולפעמים מגזים, או לפחות לא לגישתי. הוא פגוע שפוגעים באמא שלו ובאבא שלו. אז אני מבין את התגובה שלו אבל אני לא שותף לזה. זה המצב האמיתי".

האם יש אפשרות שתתמודד לנשיאות המדינה?
"לא מעוניין בזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כפר באשמה בדיון בבית המשפט. צילום: קונטקט

נתניהו: "התביעה נגדי רוצה להתערב בבחירות"

בהמשך עבר הריאיון לעסוק במשפטו של ראש הממשלה, שהתחדש בשבוע שעבר. נתניהו ניצל את הבמה כדי להעביר מסר מרומז לשופטיו: "התביעה רוצה להתערב בבחירות, אני מקווה מאוד שהשופטים לא ייכנעו ללחץ הזה". כאמור, נתניהו אף הודה לראשונה ששוחח עם עד התביעה מילצ'ן לאחר הגשת כתב האישום:

האם דיברת עם עד התביעה ארנון מילצ'ן אחרי הגשת כתב האישום?
"כן. פעם אחת בירכתי אותו, בירכתי אותו על... מותר לך לדבר – מה דיברתי? אמרתי לו חג שמח, פעם-פעמיים, אני לא זוכר".

האם זה יכול להתפרש כניסיון להעביר מסר לעד בצל המשפט?
"מה פתאום? שום דבר, שום מסר ושום בטיח. זה ספינים של התביעה, אין להם תיקים, הכול קורס להם, כל הבדיחה הזו של המצאת שוחד, אז הם צריכים למצוא עכשיו איזו דרך – חג שמח למילצ'ן?".

בעבר שאלה קרן מרציאנו האם תחוקק חוק שימנע את העמדתך לדין. ברוח הימים האלו אני רוצה לשאול אם תקדם חוק צרפתי או כל מהלך שימנע את המשפט שלך?
"לא יהיה צורך בזה, המשפט הזה מתנהל כפי שאת רואה, וככל שהוא מתנהל את רואה כמה זה תפור והזוי. סחיטה, המצאות עבירה, פתיחת חקירות נגד רה"מ בלי האישור של היועמ"ש בניגוד לחוק יסוד! דברים איומים שאי אפשר להאמין שהם מתבצעים, הם מתפוררים להם".

כתבת שתבקש חסינות.
"עורכי הדין שלי העלו את זה כאפשרות, סירבתי. אני לא מחפש עסקת טיעון, אני חושב שאחרי שאנשים יטענו את הדברים ההזויים שלהם - אני עומד איתן כי אני יודע שהולך ומתברר שאין כלום".

אתה יודע שהאישומים האלו יכולים להוביל לכלא.
נתניהו: הפרקליטות מנסה ללחוץ כרגע על השופטים לעבור לשלב ההוכחות לפני הבחירות כדי שתהיה התערבות קשה בבחירות ולקדם את המהלכים הפרובוקטיביים שלהם. אלא מה, זה נגד כל הכללים, זה נגד הנוהל שקבע לא אחר מאשר שופט - נשיא בית המשפט העליון גרוניס, נוהל מגה התיקים, שלדבריו הזמן המינימלי שצריך לעבור בין הזמן המקדמי עד לפתיחת שלב ההוכחות זה מינימום 3 חודשים. התביעה רוצה להתערב בבחירות, הם כל פעם רוצים להביא את כתב האישום כל פעם לפני הבחירות. אני מקווה מאוד שהשופטים לא יכנעו ללחץ הזה, אבל אם כן, זה יתפרש כהתערבות בוטה. אני אנצח בלאו הכי".

אתה מצפה למשפט צדק אצל השופטים האלה?
"אני לא מחווה את דעתי על השופטים. הולכים ומתגלים דברים איומים, התיקים מתפוררים. יש ספינים של התביעה, הכל קורס להם, הבדיחה הזאת של עבירת שוחד".

כל מערכת המשפט רקובה?
"אני דיברתי על הפרקליטות, מי אמר את הדברים האלה? ריבלין שקרא להם כנופיה? הילה גרסטל שאמרה שהכל רקוב? מנדלבליט? אני אמרתי את זה? מה את רוצה?".

גנץ על פתיחת המשק: "ממשיכים במתווה התחסנת-נכנסת" (צילום: אלעד מלכה)

"מנהל מו"מ עם ראשי פייזר ומודרנה על הקמת שני מפעלים בישראל"

בוא נדבר על הקורונה. יהיה עוד סגר?
"אנחנו עם בשורה ענקית, באתי מהקבינט שאישר את תוכנית הדרכון הירוק שפותח את כלכלת ישראל למתחסנים. אלו שלא התחסנו לא יוכלו. אני רוצה לשמור על מי שמתחסנים. מה שיקבע אם יהיה עוד סגר זה אנשים שלא התחסנו, שם החולים הקשים, שם כשהם הולכים לבתי החולים הם סותמים לבתי החולים לאחרים. לכן מה שאני קובע זה שצריך לעשות מאמץ לאומי עליון לצד הפתיחה המדורגת, אני קורא להתחסן בשביל כולנו".

בוא נדבר על ניהול המשבר. אלרעי ואש ונוספים דיברו על שיקולים פוליטיים מאחורי ההחלטות, למשל מול הציבור החרדי. 
"אני לא מקבל את ההנחה מלכתחילה אבל לא הייתי מייחד את הציבור החרדי, הניסיון לשסות בהם ולפלג אותם לא נכון. הם הולכים לצאת מזה ראשונים, אנחנו נהיה הראשונים בעולם בזכות החיסונים ומערכת הבריאות. אני רוצה שנצא כולנו חרדים, חילונים, שמאלנים, ימנים".

כשהמפגינים בבלפור הפגינו אתה אמרת שזו אנרכיה. למה ראש ממשלה צריך לדבר עם אחיין של רב? יש מגזר אחר שזוכה לכאלו מחוות מרה"מ?
"שני המגזרים הגדולים של התחלואה היתרה וזה השתנה לפחות אצל החרדים, והחברה החרדית והערבית, אני הולך לשניהם ומבקש להתחסן".

מקנייבסקי לא ביקשת להתחסן, דיברת איתו על תלמודי התורה. זו שאלה לגיטימית לשאול איך אתה מסביר את זה.
יש חריגות בכל מיני מקומות וגם אצל החרדים זה מגמתי. רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע והרבנים כמעט כולם קראו להתחסן ואנחנו רואים את מקדם ההדבקה יורד. במגזר הערבי יש הפרות, גם בחילוני יש הפרות. הנגיף תוקף קהל מתקהל וזה פוגע בכולם. אני קורא לכולם לשמור על הכללים ואני חושב שאנחנו יוצאים מזה והעולם משתהה. מדד בלומברג אמר שלישראל יקח תוך חודשיים לצאת מזה בעוד לעולם שבע שנים. אני מאמין שאם אזרחי ישראל יהיו ממושמעים ונעשה את הצעדים בהדרגה לפי המדדים שבענו ויבואו 750 אלף איש להתחסן - זה לא רק הסגר האחרון, אלא שנצא מהקורונה סופית".

"אני רוצה להגיד עוד משהו, אנחנו לא רק נצא ראשונים מהקורונה, בזכות הדרכון הירוק - אני מנהל מו"מ עם ראשי פייזר ומודרנה על עשרות אלפי חיסונים נוספים ועל הקמת שני מפעלים בישראל. אחד שימלא את הפלקונים הקטנים של מודרנה ועם פייזר ללכת להקים כאן מחקר ופיתוח ויצור לקראת הנגיפים הבאים".

גנץ רצה סגר מוקדם יותר ביומיים, אך המריבות היו גם בתוך הליכוד. למה רק כחול לבן אשמים?
"הדבר המרכזי היה להיכנס לסגרים בזמן ולא מאוחר מדי והזעקה לפתוח העלתה את התחלואה בבירור לאלפים. זו תוצאה. אני מדבר על תוצאה, אם האנשים בזדון עשו את זה ? לא. אבל אפשר ללמוד מהלקח שאם מתנהלים בצורה אחראית אנחנו יוצאים מזה בענק, לא רק בריאותית גם כלכלית. יש לנו תוכנית כלכלית פנטסטית".

בהמשך לטענה שמנע העברת תקציב מדינה אמר נתניהו: "בדיקת העובדות עליך. קודם כל יש תקציב, הוא חד שנתי. זה היה בתחילת הקורונה כשלא היה ברור היקפה. העברנו תקציב למדינה, שאלת אותי שאלה ומותר לי לענות. יש תקציב למדינה 413 מיליארד שקלים, זה התקציב שלנו ל-2021, והדבר השני שיש זה מענקי קופסאות קורונה - 110 מיליארד שקל שעד עכשיו הוצאנו. יש עוד חבילה של 15 מיליארד שקל שאני רוצה להעביר מחר. אני מביא את הדבר הזה לאזרחי ישראל והם משוועים לזה".

למה זה לקח שנה לעשות בדיקות בנתב"ג?
"כל מה שאמרת לא נכון, זה לא לקח שנה אלא ימים אחרי ההתפרצות הראשונה לסגור את השמיים והייתי הראשון לעשות את זה בעולם".

בדיקת עובדות, אמריקה נשארה פתוחה.
"ממאי או אפריל עד אוגוסט היו מגבלות קשות מאוד לטיסות. אני עשיית דבר שאף אחד לא עשה עדיין וסגרתי את הגבולות של ישראל כמעט הרמטית, בכפוך לוועדת החריגים. אף אחד לא עושה זאת! אף אחד לא נוחת!".

עכשיו אף אחד לא נוחת. שרון אלרעי ישבה כאן. אתה הפכת את דובאי לאדומה.
"את אמרת שלקח שבוע מאז שהמוטציה הבריטית פרצה, זה לקח שעות. אנחנו שמענו את ג'ונסון... "

אתם אמרתם 'אנחנו לא יודעים על הדבר הזה'.
"כשארגון הבריאות העולמי הודיע שיש בעיה עולמית, אני כינסתי במקום את הממשלה טלפונית, מחדר ההתאוששות ליד חדר ההזרקה. תפסיקו להטות את הדברים. הדבר המרכזי שאנחנו רואים זה שאנחנו מובילים את העולם בחיסונים ואנחנו נצא ראשונים מהקורונה, נקפיץ את ישראל למקום הראשון".

עוד אמר נתניהו: "הדבר המיידי שצריך לעשות זה שיש לנו חבילה כלכלית, אין דבר כזה שאומרים לי פקידים 'כלכלת בחירות', תכף יגידו שיש 'רפואת בחירות' על החיסונים. אנשי עסקים שהעסקים שלהם קורסים שמחכים ל-15 מיליארד שקל האלה... אני בא לכל הישיבות ועוסק בזה, אנחנו צריכים להעביר מיד את התוכנית הכלכלית. לא יכול להיות שפקידים ויועצים ימנעו את זה".

הדיבור על הפקידים הוא בעייתי.
"פקידות בכירה נפלאה יש במשרד הבריאות, מהטובים בעולם. יועץ תפקידו לייעץ, אנחנו מקבלי ההחלטות".

בנימין נתניהו בערוץ 20. צילום: ערוץ 20

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "5,388 המתים מהקורונה הם העדות לכישלונו של נתניהו בניהול משבר הקורונה. כישלון שנובע בגלל מחדל נתב"ג וכניעה לסחטנות באכיפה. הבחירות הקרובות הן בין ממשלה שפויה וליברלית של יש עתיד לבין ממשלה של ליצמן ובן גביר".

"הדגלים השחורים" מסרו בתגובה: "נאשם בפלילים מקיים תעמולת בחירות בזויה בפריים טיים. אין נורמה ציבורית ואין חוק שלא ירמוס כדי להיחלץ מאימת הדין. לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה שטובת האזרחים לנגד עיניו. המחאה תמשך".