חברת הכנסת פנינה תמנו שטה (כחול לבן), שוחחה הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על מצבה העגום של מפלגתה בסקרים והדגישה כי אין בכוונתם לפרוש מהמירוץ הפוליטי. באשר לביקורת מגוש המרכז-שמאל והטענות של יש עתיד כי כחול לבן תחריב את המחנה ותעניק לנתניהו את השלטון, אמרה: "הם מצייצים קבוע מהיציע, אני חושבת שלא יטיפו לנו מוסר. הייתי מצפה מהם טיפה ללמוד מנתניהו שיודע לשמור על הגוש שלו". 

מתי פורשים?
"לא פורשים והאמת היא שזו שאלה לא הוגנת כי אני חושבת שהשאלה הסיסטמתית שעולה פעם אחר פעם בתקשורת כשאנחנו רואים את הסקרים שאנחנו עומדים על ארבעה ובחלקם על חמישה, אני חושבת שזה רק מטעה את הציבור. כחול לבן לא פורשת, כחול לבן חזקה. אנחנו עובדים מאוד חזק בשטח וגם בעשייה בממשלה. יכולנו להתעסק רק בבחירות ובכל זאת אנחנו נשארים כדי לקדם את האינטרסים של אזרחי ישראל".

עושים עליכם מתקפה מיש עתיד, שאתם הולכים להחריב את המחנה ולתת לביבי את השלטון.
"ציוצם אומנותם. הם מצייצים קבוע מהיציע בטח מיקי לוי ואחרים. אני חושבת שלא יטיפו לנו מוסר. הייתי מצפה מהם טיפה ללמוד מנתניהו שיודע לשמור על הגוש שלו. לפיד צריך להיות עסוק בעשייה שלו ולא לנסות מאחורי הקלעים לשלוח פעילים כדי ללחוץ גם על מועמדים ועל על פעילים של כחול לבן לפרוש. אנחנו לא מתכוונים לעשות את זה".

אני רואה איך עוברים פעילים מהעבודה לכחול לבן.
"אנחנו לא בוחשים בעבודה ולא מעבירים פעילים של העבודה כמו שהם באים מעצמם. יש עתיד בחרה להיות ביציע, בחרו לא להתגייס לטובת האזרחים בתקופה הכי קשה.  אני אומרת לך, וההיסטוריה תשפוט, אנחנו נכנסנו ואנחנו עובדים יום יום בשביל האזרחים ואני חושבת שהם מספיק אינטליגנטיים ולכן אנחנו בהחלט נעבור את אחוז החסימה ונגדל".

על מי תמליצו?
"מוקדם מדי, אנחנו לא נמליץ על נתניהו. נדאג להמליץ על אדם ישר נראה את תמונת המצב אחרי הבחירות". 

לפיד אדם ישר?
"אנחנו נדאג שתוקם ממשלה ישרה, בשביל זה אנחנו עדיין במגרש הפוליטי והחיוניות של כחול לבן מאוד חשובה".

אם לפיד ימשיך בקמפיין שלו אתם לא תמליצו עליו?
"אני לא מכירה דבר כזה. אנחנו מספיק אחראים בשביל לא לומר אמירות כאלה".

מה הוא, גנץ, נזכר בנישואים אזרחיים?
"הוא לא נזכר, ראשית כל נושא ברית הזוגיות אצלנו במצע אז אי אפשר להגיד במקרה. כשיש הזדמנות ודאי שעושים את זה".

נראה שכל דבר שנתניהו אומר, גנץ אומר הפוך.
"אנחנו כל כך עסוקים במשבר הקורונה וטוב שאנחנו דאגנו לכך שכבר ביום ראשון אנחנו נפתח את המסחר ומקומות הפנאי, אתה חושב יש לנו את הזמן לומר 'נתניהו נגד ברית הזוגיות ולכן אנחנו עושים את זה?' לא".

זה מגוחך לעשות את זה לפני הבחירות. 
"שמונה חודשים אנחנו עסוקים בעשייה".

הכול נשאר כרגיל גם אם הוא לא עובר, הוא יכול לא להיבחר לכנסת אבל לכהן כרה"מ.
"אין לי ספק שכחול לבן תעבור את אחוז החסימה, אנחנו נגיע למספרים של מעבר לחמישה מנדטים ואני לא יכולה להגיד שאני מתארת מצב כזה שאנחנו לא נכנסים ונמצאים בתוך הממשלה". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת קבינט הקורונה (קרדיט: ללא)