גדעון סער הודיע היום (שלישי) כי השעה את העבודה עם היועצים האמריקאים מ"פרויקט לינקולן". כזכור, בארה"ב דווח כי ג'ון וויבר, אחד מהשותפים שהקימו את הפרויקט, הטריד מינית יותר מ-20 צעירים.

בחודש שעבר שכר סער את שירותם של סטיב שמידט, סטיוארט סטיבנס, ריק וילסון וריד גאלן מן הפרויקט, שהוקם בסוף 2019 על ידי רפובליקנים ורפובליקנים לשעבר, שמטרתם הייתה למנוע את בחירתו המחודשת של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, ולהביס את הרפובליקנים התומכים בטראמפ שהתמודדו לסנאט.

גדעון סער על משפט נתניהו. ללא קרדיט

לאחר שהועסקו, במערכת הפוליטית סברו כי יועציו של סער מ"פרויקט לינקולן" יעזרו לו לנסות ולהביס את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, באמצעות תעמולה שלילית, כפי שהצליחו לעשות כן נגד טראמפ. אלא, שסער טוען כעת כי "מעולם לא עבדנו עם 'פרויקט לינקולן'. המפלגה העסיקה ארבעה יועצים בכירים שהיו קשורים לפרויקט, שעד לאחרונה סיפקו לנו שירותי ייעוץ. האדם המדובר אינו מוכר לנו, מעולם לא היה לנו קשר עמו ובטח שלא עבדנו עמו. בכל מקרה, כאמור, ההתקשרות בין שני הצדדים הסתיימה לאחרונה".

גורם בכיר בקמפיין הליכוד השיב לפרסומים כי "אנחנו לא מקדישים זמן לחשוב על גדעון. גדעון ובנט יכולים להקים רק ממשלה שתהפוך את לפיד לראש הממשלה, ולכן תומכיהם יגיעו במהירות לליכוד למען ממשלת ימין אמיתית". כמו כן, סער צפוי להתייחס לפרשה בפרויקט ביום שלישי בראיון לג'רוזלם פוסט.

מתקווה חדשה נמסר: "תקווה חדשה מעולם לא עבדה עם פרויקט לינקולן. המפלגה התקשרה בהסכם ייעוץ עם ארבעה יועצים בכירים שהיו מזוהים עם הפרויקט. האדם המדובר לא מוכר לנו ומעולם לא היה איתו קשר כלשהו. בכל מקרה הודענו ליועצים על שינוי החוזה המקורי בגלל נושא כספי. בימים הקרובים תיבחן המשך העבודה המשותפת".