אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים, שוחח היום (רביעי) עם ינון מגל ויקי אדמקר באולפן הבחירות של וואלה! NEWS ו-103FM. בין היתר התייחס אוחנה לבחירות הקרובות וכוונת הליכוד להקים ממשלת ימין רחבה, הסוגיות הבוערות העומדות בפני המשטרה וכן בכל הקשור למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פעילות המשטרה ומצב האלימות בחברה הערבית אמר: "האלימות והפשיעה בחברה הערבית הן מהרעות החולות שלנו ואולי המטרה מספר אחת של המשטרה. זה גולש ויגלוש לחברה היהודית אם לא נעצור את זה. הצבתי את זה כיעד בסמוך לכניסתי לתפקיד - כחול לבן כרגע מונעים את הקמתו של אגף מיוחד במשטרה. אני רואה את התושבים שמודים לנו, לאחר שנים רבות שאף אחד לא עסק בזה אנחנו פתאום מטפלים בזה. מינינו מפקד מחוז דרום חדש במשטרה, שיחד עם המפכ"ל החדש מביא לשינוי דרמטי - תוך חצי שנה אתם הולכים לראות משטרה חדשה ועולם אחר. זה קורה רק כעת כי במשך שנתיים לא היה מפכ"ל, וזה היה לגיטימי בהתאם לנסיבות".

אמיר אוחנה מודיע על הקמת תחנת משטרה בטובא זנגריה (צילום: תקשורת השר לביטחון פנים)

האם אתה חושב שצריך לקדם מהלך או חקיקה כדי לעצור את משפט נתניהו?
"אחת הסיבות שאתם נוברים בזה שוב ושוב זה כדי לנסות ולמצוא משהו שאפשר להגיד, נוכח פני ההצלחה האדירה של החיסונים והסכמי השלום. לו יהיה משפט צדק נתניהו יזוכה. לצערי ולדאבוני, כמי שראה במשך 10 שנים בתי משפט, אני לא יכול להבטיח שאכן יהיה משפט צדק. כמי שנמצא קרוב לנתניהו אני יודע שהוא לא אמר על זה אפילו מילה - רק התקשורת מדברת על זה. הוא עוסק בעניינים הלאומיים הדרמטיים שנמצאים לפתחנו".

אתה רואה את הדברים כמרדף אחר נתניהו? 
"אני חושב שנעשה עוול גדול בניסיון ליצור עבירה יש מאין. אני לא חושב שאם בעתיד אקבל החלטה שקשורה לוואלה או 103 אז יגידו שמדובר בשוחד לינון מגל או יקי אדמקר - אני לא מכיר פוליטיקאים שלא מעוניינים לקבל סיקור אוהד. בתיק 1000, להבדיל מיתר התיקים, אין מחלוקת עובדתית. השאלה פה היא האם היה מותר לראש הממשלה לקבל את הדברים שקיבל, ואת זה השופטים יצטרכו להכריע". על הפרסומים של השיחות עם ארנון מילצ'ן אמר: "קשקוש מקושקש. מי שצריך לאסור קשר עם עדי התביעה הוא בית המשפט ולא הפרקליטות".

איך אתה מרגיש כלהט"ב עם החיבור עם בן גביר ונעם?
"לא רק עם נעם, גם עם בן גביר וסמוטריץ' יש לי מחלוקות בנושאים כאלה, וכך גם עם חברי המשותפת ואנשי המפלגות הדתיות. יחד עם זאת, אפילו סמוטריץ' אמר בעבר שהקשר איתי גרם לו לשינוי עמדותיו בנושא. יש לי מחלוקות איתם בנושאים הלהט"בים והסכמות בנושאים אחרים. זה כמו שתשאל אותי מה אתה מעדיף: לשבת עם ניצן הורוביץ או עם בן גביר? בנושאי להט"ב כמובן שעם הורביץ, אבל באופן כללי יש לי הרבה יותר במשותף עם מי שמגדיר את עצמו כחלק מקואליציית הימין. בן גביר לא פסול מלרוץ לכנסת - אני מאוד מקווה שנוכל להקים קואליציית ימין חזקה. האם הוא יהיה חלק ממנה? כן. חבר בממשלה? לא".

אמרת בעבר שהיועץ המשפטי לממשלה מגויס כל כולו להפיל את רה"מ.
"מרגע שהוא קיבל את ההחלטה הדרמטית והשנויה במחלוקת להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה, כל יוקרתו המקצועית מושקעת בהצלחתם. גם בכובעו כראש התביעה הכללית, וגם בכובעו כיועץ המשפטי לממשלה הוא היה מאוד רוצה שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה, כך שהוא יוכל להביא בקלות להרשעתו. אם הוא היה הגון הוא היה מגיש עם כתב האישום גם מכתב התפטרות, מפני שגם אם לא מנדלבליט היה מנהל את התביעה היא הייתה מתנהלת בצורה מסודרת. אין חולק על סמכותו להגיש כתב אישום, אולם מאז הוא מתנהג כמי שמצוי בניגוד עניינים עמוק. למשל ההחלטה שלו באיזה אופן יממן נתניהו את הגנתו - הוא רוצה שהוא יורשע, אז הוא באופן טבעי רוצה שהגנתו תהיה חלשה. הוא בניגוד עניינים עמוק - הוא צריך היה להתפטר, טוב יהיה אם גם עכשיו יעשה את זה".

על שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, אמר אוחנה: "ניסנקורן הוא אחד מאלה שאמרו לנתניהו 'לך' ובסופו של דבר הלכו בעצמם. הוא ראה עצמו כיו"ר ועד העובדים של משרד המשפטים, ולא היה מעוניין לשנות דברים מהותיים. בוודאי שכהונתו לא תרמה לאמון הציבור בפרקליטות ובמערכת המשפט. אני לא רוצה את משרד המשפטים בממשלה הבאה - אני מבקש מכאן מראש הממשלה להיות שר הבט"פ גם בממשלה הבאה".

האם יחסי המשטרה והחרדים נמצאים בשפל?
"אני חושב שהיום יש שפל ביחסי המשטרה מול כל החברה הכללית. זה נובע בשל משבר הקורונה הקשה בכל העולם - להבדיל מבדרך כלל, השוטרים בקורונה פועלים נגד אזרחים נורמטיביים ולא נגד עבריינים. זה יצר משברים רבים גם מול הקהילה החרדית, וזה נבע גם כתוצאה משנתיים קשות ללא מפקד לארגון. אנחנו הולכים לשבור את המסורת של שר בט"פ ומפכ"ל שמתנגחים ביניהם - אנחנו הולכים לשתף פעולה בצורה טובה".

לסיום אמר: "יש לנו הזדמנות חד פעמית לנצח בבחירות בגדול, בזכות החיסונים והסכמי השלום -  זה יביא רבים להעריך את ההישגים והיכולות של ממשלה בראשות נתניהו. נרכיב קואליציה טובה למען הציבור".