יו"ר מפלגת כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, שוחח הבוקר (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM על פרשת הישראלית שהוחזרה מסוריה, ועל מצבה הקשה של מפלגתו בסקרים.

נתחיל בסיפור של הבחורה ממודיעין עילית שעברה מרצונה החופשי.
"אנחנו לא נשאיר אזרחים ישראלים לא מטופלים ככל שהדבר נתון לשיקולנו וליכולתנו. מדינת ישראל תמיד פעלה לכל אזרח בכל מקום בעולם ובכל אמצעי. באופן אינטואיטיבי ואישי אתה אומר 'למה צריך להתעסק עם הדברים האלה?' אבל בכ"ז יש לנו אופי ישראלי יהודי כזה שלא משאיר אף אחד מאחור וטוב שכך. אני שמח על זה".

מה שילמנו? כסף? חיסונים?
"אני לא רוצה להיכנס לזה, בוא נסכם שהתשלום היה בעיקר במרחב ההומניטרי ולא דברים שמדינת ישראל לא יודעת לעמוד בהם".

על פי סקר מעריב כחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה.
"אני קם וממשיך לעבוד בשביל לשכנע את הציבור שחשוב שנהיה בכנסת ובממשלה הבאה, הדבר הזה מאוד חשוב. אנחנו רואים מגמת התחזקות איטית, אנחנו נימצא בכנסת הבאה, נשפיע ונקבע שתהיה פה ממשלה אחרת, ישרה. יהיה לנו הרבה יותר כוח מכמות האצבעות שלנו, מבחינת השוויון בין הגושים. לכן, יש חשיבות גדולה לכך שאנחנו נמצא שם ונמשיך את העשייה שלנו, ונוודא שביבי לא עושה את כל מה שהוא רוצה".

תמכתי בכם והייתי בין אלה שמאוד התבאסו עליך שנכנסת לממשלת ביבי, כי חשבתי שאולי אתם יכולים להקים ממשלה בלי ביבי.
"את יודעת, תקוות לכולנו היו, חלומות היו, ולא היו לנו מספיק אצבעות. 58 לא מעביר ממשלה, אורלי לוי עברה, צביקה ויועז לא רצו ללכת עם המפלגות מצד שמאל. לא הייתה לנו יכולת להקים ממשלה, נקודה, כל הסבר אחר פשוט הסבר לא מדויק. באותה תקופה אנחנו פגשנו את הקורונה עם כל הסגירה והמשברים במדינת ישראל, כמו במלחמה - אני מתגייס ועושה. החלטתי שבתנאים שנמצאים, אני חייב להיכנס פנימה ולקחת על עצמי אחריות לנהל את המדינה ככל שאפשר בשעת משבר כל כך קשה, קפצתי על הרימון בשביל כולם. האם אני מתחרט על הכניסה? לא, אני לא מתחרט שנכנסתי לשרת את מדינת ישראל. האם אני מצטער על זה שביבי לא מצליח להתרומם לגודל השעה וממשיך לעסוק בעניינים האישים שלו? אני מצטער על הסיפור הזה. אבל לקחתי חצי מהממשלה לידיים שלי, אף אחד לא הביא הישג כזה. בסוף אף אחד ב-15 שנה האחרונות לא נעמד מול ביבי כמו שאני נעמדתי".

יכולתם להעלות הצעת חוק שמי שהוגש נגדו כתב אישום לא יכול להיות רה"מ.
"לא היו אצבעות להעביר חוק פרסונלי שלא היה עומד בבג"ץ. האוזר והנדל לא היו מצביעים על החוק הפרסונלי ואמרו את זה בצורה חד משמעית. לכן, לא הייתה יכולת להעביר אותו ולא בטוח שהיה שורד משפטית".

מה התרומה שלכם בקורונה?
"הקמנו את קבינט הקורונה, הכנסתי את מערכת הביטחון שלא הייתה בתוך הדבר הזה. טוב שנתניהו פעל יחד עם משרד הבריאות להביא את החיסונים למדינת ישראל, אני מברך אותו על העניין הזה וזה פותח לנו אופציה של פתיחת עסקים בתו ירוק כאשר אתה אומר לאדם: התחסנת – נכנסת, והכול באפליקציה פשוטה.

אז למה המצביעים בורחים?
"המצביעים לא חוזרים, יש להם כעס אישי, כי אני הייתי צריך להיות זה שמחליף את ביבי. יש סיפור שאני מחפש כיסא לשבת עליו, הרי אחרי בחירות 2 אני קיבלתי הצעה שאחרי חצי שנה רוטציה, לא אחרי שנה וחצי. לא הלכתי עם ביבי כי לא הייתה קורונה. אני מייצג את כל אלה שמתנגדים לביבי, אחרים מדברים, אני פשוט עושה. יש הבדל אדיר בין לשלוט על סדר יום בממשלה שאני עושה, ובין לדבר מהאופוזיציה שעושים אחרים".

איפה היה השבר שלך?
"ברגע שהתקציב הפסיק לעבור הבנתי שביבי משרת עניין אחר, אם בסופו של דבר מדינה בלי תקציב מסוף שנת 2018, ביבי מקריב את הכלכלה של ישראל על אינטרס משפטי ופוליטי שלו בזמן חירום של מדינת ישראל זה שבר גדול מאוד מבחינתי. אסור להאמין לביבי".

אתה רוצה לדבר ולהשתלט על בוחרי מפלגת העבודה?
"מרב מיכאלי ומרצ זה 'סיים-סיים', אני לא רואה הבדלים בין המפגלות. אני חושב שרבים מאוד ממצביעי העבודה מוצאים את ערכיה במפלגה שלי ואני קורא להם לתמוך בי".

ניסנקורן אכל אותה, קיבל את עונשו. איך הרגשת כשתקע לך את הסכין בגב?
"זה מאוד לא נעים, כי מבחינה פוליטית אני לקחתי את ניסנקורן אליי, נתתי לו מקום בכיר בממשלה ובמפלגה קיבלתי את דעותיו בכול מיני תחומים ובסוף הוא בחר ללכת. ניסנקורן בחר ללכת כי היה לו קשה מדי וזו בעיה שלו. אני לא עוסק בענייני העבר, מאחל הצלחה לכולם וממשיך את המשימה שלי. אותי לא יסיטו מהדרך בה אני רוצה ללכת".

למה נותנים למטוסים של חרדים לנחות בישראל כפי שקרה אתמול בערב. אנשים תקועים בכל העולם ולא יכולים לחזור.
"אנחנו הגבלנו את הכניסה לישראל בניסיון למנוע את המוטציות, יש ועדת חריגים שמטפלת בזה. המצב קשה, אני מקווה שבהקדם נוכל לשנות את המצב הזה דרך בדיקות מעמיקות. אני מצטער שזו הסיטואציה, נפעל לפתוח בהקדם אבל צריך לשלוט ככל שאפשר על הכניסה לישראל. כל יום מגיעים לפה מאות אנשים ונמשיך את הסיפור הזה. אני מקווה שתוך שבוע-שבועיים כל הסיפור מאחורינו".

זה נכון שבגלל מנדלבליט לא סגרו את שדה התעופה?
"מה זה בגלל מנדלבליט? אנחנו מדינת חוק וצריכים להתנהל לפי חוק. מי שמפרש את החוק במדינת ישראל זה היועמ"ש והוא אמר שזכותו הבסיסית של אזרח ישראלי שנמצא בחו"ל לחזור למדינת ישראל ולכן מדינת ישראל צריכה להגביל את כוחה נקרא לזה ככה, בזה שהיא אומרת לא חוזרים בכלל או לא יוצאים בכלל. הכול צריך להיות כפוף לחוק, טוב עושה מנדלבליט, וזה מה שנמשיך לעשות".

מה יקרה יום אחרי הבחירות?
"אני מאמין שאנחנו נמשיך לגדול, וכחול לבן תהיה המפלגה המשפיעה במדינת ישראל ותוודא שקמה פה ממשלה של אנשים ישרים".