צרות במפלגת העבודה: גיל ביילין, מקום 10 ברשימת העבודה, פנה היום (ראשון) לחברת המפלגה אבתיסאם מרעאנה וקרא לה לפרוש ולהתפטר מרשימת העבודה בבחירות הקרובות, שם היא מוצבת במקום השביעי. זאת, כזכור, לאחר שבשבוע שעבר ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותה בשל התבטאויות עבר שנויות במחלוקת מצידה.

 ביילין אף הפיץ את המכתב למועמדים נוספים ברשימת העבודה, כדי שגם הם ידרשו מאבתיסאם לפרוש. "אבתיסאם היקרה, אני מקבל כל הזמן טלפונים והודעות מידידים, מחברי מפלגת העבודה, ממצביעי מפלגת העבודה ומאנשים רבים שהתכוונו הפעם לחזור הביתה ולהצביע "עבודה", המודיעים לי, בצער, כי הם עוזבים את המפלגה ולא יצביעו בגלל דבריך", כתב ביילין במכתבו.

מכתבו של ביילין למראענה (צילום: צילום מסך)
מכתבו של ביילין למראענה (צילום: צילום מסך)

הוא הוסיף: "העיסוק העיקרי שלנו, המועמדים לכנסת, מתמקד במאמץ לעצור את הסחף של אלו שלא מוכנים להצביע לעבודה, להסביר אותך, לומר שהתנצלת, וכל זאת במקום להציג את תוכניות המפלגה ואת חזונה".

"אם מפלגת העבודה יקרה לך, יהיה עליך לקבל החלטה שרק את יכולה לקבל: להתפטר מהרשימה לכנסת כדי שלא לפגוע בסיכויי המפלגה בבחירות הקרובות", קרא. 

"קשה לי לכתוב את הדברים הללו ואני יודע שיש במה שאני מציע לך אי צדק מסויים", הודה ביילין. "אבל קשה מאוד היה לי להיחשף לדברים שצוטטו בשמך, ואני יכול להבין את הרבים שהודיעו לי על נטישה. עכשיו זה הרגע שלך". 

גיל ביילין (צילום: לי ביילין)
גיל ביילין (צילום: לי ביילין)

כאמור, מליאת ועדת הבחירות המרכזית, בראשות השופט עוזי פוגלמן, פסלה בשבוע שעבר את מועמדותה של מספר 7 ברשימת העבודה אבתיסאם מראענה ברוב של 16 תומכים לעומת 15 מתנגדים ו-2 נמנעים. העילות לפסילתה הן "תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור" ו"שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". ההחלטה על פסילתה תעבור לבית המשפט העליון, שהפך בעבר החלטות של הוועדה.