יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט הודיע אמש על תוכנית כלכלית חדשה הכוללת בתוכה הורדה דרמטית במיסים, שינויים במגזר הציבורי, וכדומה. חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) התארחה הבוקר (שני) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וביקשה להדגיש כי לכל אזרח יכול להיות יותר כסף בכיס אם הם יצליחו ללכת על זה. בהמשך התייחסה להתנהלות במפלגת העבודה, והדגישה כי היא לא תשב בממשלה עם אבתיסאם מראענה, המדורגת במקום השביעי ברשימת המפלגה.

המצב מדחי אל דחי.
"לא, דווקא הכל טוב. פרסמנו תוכנית כלכלית מאוד נועזת אתמול. פרסמתי היום תוכנתי דיור רצינית ואחראית ואני מקווה שאנשים יצביעו לא רק לפי הסלוגן 'כן ביבי או לא ביבי', אלא לפי מהות".

תסבירי את עיקרי התוכנית הכלכלית?
"בגדול, החזון אומר להוריד מיסים באופן משמעותי, להוריד מס הכנסה, מס חברות, ולהקפיא את המגזר הציבורי. לא מפטרים אבל לא מגדילים. בשנים האחרונות, ב-2003 סינגפור וישראל היו באותו תל"ג לנפש והיום הם הרבה יותר טובים מאיתנו כי אנחנו הגדלנו את המגזר הציבורי בממשלות נתניהו, המגזר הציבורי הלך וטפח והמיסוי לא ירד. הדרך לעודד צריכה וצמיחה זה להוריד מיסים שלאנשים יהיה כוח קניה ויבזבזו יותר. אני חושב שאם יתנו לנו את הכוח זה דורש צעדים לא פשוטים, גם מלחמה עם ההסתדרות במובנים מסוימים, צריך הרבה כוח פוליטי אבל לכל אזרח יכול להות יותר כסף בכיס אם הולכים על זה".

 עם 10 מנדטים אי אפשר.
"אנחנו צריכים יותר. בשביל זה אני מסבירה לציבור שאפשר להצביע למפלגה שמתחייבת, אנחנו פוליטיקאים שלא מתחייבים לדברים שאנחנו יודעים שלא נצליח לקדם אבל אנחנו חושבים שעם כוח פוליטי אפשר לעשות את זה. אנחנו יכולים להיות יותר טובים מסינגפור".

כלכלת ישראל התכווצה פחות מכלכלת סינגפור בשנה האחרונה.
"התל"ג שלהם הרבה יותר גבוה מישראל והיו להם הרבה פחות ימי סגר מישראל, ועוד דברים אחרים יותר טובים. גם יש דברים שאנחנו יותר טובים, לא צריך לקחת משם הכל".

ומה עם ביבי? כל הבחירות על זה.
"לא מאסתם בזה? אני חושבת שיש הרבה אנשים שמאסו בשאלה הזו, מה גם שאינספור פוליטיקאים הבטיחו א' ועשו ב'. גנץ, אשכנזי, ניסנקורן, הנדל, האוזר, אז מספיק עם זה. תשאלו את עצמכם מי יכול לחלץ את ישראל מהמשבר הזה".

תשבי עם אבתיסאם מראענה?
"התשובה היא לא".

פונים לרשות כדי לסייע לנתניהו.
"זו פשיטת רגל אידיאולוגית של הליכוד כי ללכת לרשות הפלסטינית ולשתף איתם פעולה באופן פוליטי זה חציית קווים אדומים, אבל זה לא מפליא אותי, אף פעם הם לא היו באמת ימין".

אתם אומרים שאתם לא עוסקים בשיח של חרמות. אז מה הבעיה לשבת עם העבודה שברשימה יש את מראענה?
"אתם תמיד הולכים לקיצון. לא צריך ללכת רק בדיונים לקיצון, למדינת ישראל מגיעה ממשלה טובה, מתפקדת של אנשים שמאמינים שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, של אנשים שרוצים לקום בבוקר ולעבוד בשביל אזרחי ישראל".

היא כתבה כמה פוסטים, לא חיבקה מחבלים, חיה עם יהודי.
"שיתוף פעולה של נתניהו עם מנסור עבאס זו עוד פשיטת רגל אידיאולוגית.

הוא אמר שלא ישתף איתו פעולה.
"בסדר, שמעתי. במועד א' היה משא ומתן מלא־מלא, עבאס בסוף זה התנועה האסלאמית. אנשים שהלכו לבקר את המחבלים שרצחו את החיילים בליל הקלשונים בכלא. יש מספיק כוחות טובים וציונים בכנסת איתם אפשר לעבוד".