המועמדת החדשה לכנסת מטעם מפלגת הליכוד, גלית דיסטל-אטבריאן, התראיינה היום (שני) לתוכנית "בחירות אישיות" של 103FM בשיתוף וואלה! ושוחחה עם ינון מגל ויקי אדמקר. המשוריינת במקום ה-10 ברשימת הליכוד, בבחירות 2021, מתחה ביקורת על מפלגת "תקווה חדשה" והעומד בראשה גדעון סער: "מדובר בסוכן שנאה ואופורטניסט". 

בנוסף, דיסטל-אטבריאן שיתפה כיצד הפכה מאישה שמצביעה למפלגות שמאל, למשוריינת במפלגת השלטון הימנית: "לימדו אותי מגיל צעיר לתעב את בנימין נתניהו כי הוא מלוקק אמריקני, סוחר רהיטים שבא לישראל, שקרן וזיוף. האמנתי להכל, עבדו עליי, הנדסו לי את התודעה". לדבריה, לנתניהו אין תחליף, "כל עוד העם מחליט שכך, כי העם קדוש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Getty images)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Getty images)

כאמור, המועמדת הטרייה לכנסת לא חששה כבר בתחילת הראיון לתקוף את יו"ר תקווה חדשה ואמרה עליו כי "מדובר בסוכן שנאה, אחד שמחרים מיליון וחצי מצביעי ליכוד מזרחיים, המסורתיים ברובם. הוא לוקח את מגש הכסף מימין ומעניק אותו ללפיד, לא מבינה ימנים שיצביעו לו". לטענתה, סער אסף אליו את 'נסיכי הליכוד של פעם' ומשתמש ב"דיבור גזעני, של פעם, שפוצע את המדינה. הוא צבוע בהתנהלות שלו".

לעומת זאת, דווקא כשהתייחסה ליו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, סיפרה דיסטל-אטבריאן כי היא "מחבבת אותו. אני מזוהה עם נתניהו אך מעולם לא כתבתי עליו בזלזול. הוא אדם ראוי שהיה שר חינוך מצוין. לא צריך להקטין אותו כדי להאדיר את נתניהו, הוא גדול מספיק גם בלי זה". 

כאשר נשאלה מדוע לאחר שנים של הצבעה למפלגות שמאל, היא שוריינה דווקא במפלגת ימין, השיבה: "זה לא מכבד שאומרים שזה בגלל חנפנות. זה ז'רגון ששמור רק לנשים מימין, אם הן מזרחיות אז זה עוד יותר נפלא. זו גזענות שאינה מודעת לגזענותה. אם זו הייתה מישהי שעוברת מהימין לשמאל, לא היו אומרים עליה שעברה בגלל חנפנות"

דיסטל-אטבריאן עסקה גם בשאלת איתמר בן גביר, והאם הוא שותף לגיטימי בתוך הממשלה, גם בתפקיד שר. "אני שייכת לפלג הליברלי, אני מניחה שהדעות שלנו שונות. מדובר בבלוק טכני שנכנס לציונות הדתית ושבסוף ישב בקואליציה איתנו. אני אחיה עם זה בשלום, בטח כשאני מסתכלת על האלטרנטיבה של ממשלת שמאל בראשות לפיד", אמרה.