המועמדת מספר 2 ברשימת תקווה חדשה לכנסת, ח"כ יפעת שאשא ביטון, שוחחה היום (שלישי) עם העיתונאית טל שלו במסגרת הפודקאסט "בחירות אישיות" של וואלה! NEWS ו-103FM, ותקפה את התנהלותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"היה פה מחדל אחד מתמשך, אמרו לכולנו לפני שבוע 'יוצאים החוצה', רה"מ הצטלם והסתובב, אפס דוגמא אישית, בלי מסיכות, עם הרבה אנשים מסביב, והנה מדברים על עוצר בפורים, למה? תמנעו התקהלויות, איפה הטיפול הדיפרנציאלי? תעשו הסברה. אכיפה? אין. מתן סמכויות לרשויות המקומיות? אין. אנחנו שנה באירוע הזה ולא למדנו שום דבר מבחינת התנהלות הממשלה", אמרה שאשא ביטון על ניהול משבר הקורונה.

"אנחנו כן במדרון חלקלק של תחושה של רצון לשלוט בחיים של אנשים כמו משטר צבאי - עוצר, אזיק אלקטרוני, העברת מידע רפואי, הגבלת כניסה ותנועה של אנשים שלא התחסנו. נתניהו יוצר שתי מדינות - של מחוסנים ושל לא מחוסנים. היה כאן משחק של אגו. לא פגעו בי - אלא באזרחי מדינת ישראל, בבריאות שלהם. לקבל החלטות עם היגיון, זה פופוליזם? הביאו את פרופ' רוני גמזו, איש מקצוע, ולא הקשיבו לו", הוסיפה.

שאשא ביטון התייחסה גם למצב של רשימתה בסקרים: "יש הרבה מאוד מתלבטים הרוצים שינוי במדינת ישראל - הם יתנו (את קולם) למועמד שראוי ביותר להחליף את נתניהו, ליחיד שיכול להרכיב ממשלה במדינת ישראל וזה יהיה גדעון סער. אנחנו גם עלינו בשבוע האחרון. לפיד כבר היה בסרט הזה, הוא לא הרכיב ממשלה. לכן לנתניהו נוח להציב מולו את לפיד ולהעלים את גדעון סער".

שאשא ביטון הגיבה גם לביקורת שמתחה עליה מספר 10 בליכוד, גלית דיסטל אטבריאן, שהתראיינה אמש ל"בחירות אישיות" ואמרה כי "אם היא מספר 2 של סער ומתיימרת להיות שרת החינוך - אותי זה מפחיד". מאוד ענייני. רק ההתנהלות השלטונית המאוד מוזרה כאן, לא מסוכנת. זה היחס שלהם לחינוך, בגלל זה הילדים שלנו יושבים בבית כל כך הרבה זמן. אפילו את הערך של החינוך הם איבדו", אמרה שאשא ביטון בתגובה.